Opel Rocks-e дебютира през август 2021 г. като ребрандирана версия на Citroen Ami, пише автомобилното издание Motor1. На практика машината представлява електрически микроавтомобил за града, а само година по-късно от Opel представиха негова товарна версия.

Желанието на компанията да развива проекта обаче не спира дотук, защото сега ставаме свидетели на "спортна" версия на модела. За нещастие тя няма да влезе в серийно производство, но това не ни пречи да ѝ се полюбуваме.

Казва се Rocks e-Xtreme и представлява уникален по рода си прототип, създаден официално от Opel и базиран на дизайна на студента Лукас Венцхьофер, който е победител в конкурса #OpelDesignHack, организиран от немската компания. Част от наградата във въпросния конкурс бе именно обещанието на Opel да произведе прототипа на спечелилия дизайн. И ето че обещанието е спазено.

Снимка 623677

Източник: Opel

Резултатът е радикално изглеждащо електрическо бъги, готово за всеки терен и всяка фотосесия. В сравнение със стандартния модел, концептът има по-широки калници, тръбна защитна конструкция около купето, както и офроуд гуми. Окачването пък е било модифицирано, за да се увеличат офроуд възможностите на "колата", а и за да могат да се поберат по-големите гуми.

Снимка 623678

Източник: Opel

Безспорно най-интересната подробност около новия проект е гигантският заден спойлер, взет от Opel Vectra GTS V8. Припомняме, че преди години именно с този автомобил, разполагащ с 4.0-литров V8 двигател, Opel участваше в Германския шампионат за туристически автомобили DTM.

Снимка 623679

Източник: Opel

Други разлики включват нови LED фарове и стопове, лого в турско синьо, както и допълнително LED осветление, монтирано на покрива. Интересна подробност е, че целият преден панел, както и калниците са изработени с помощта на 3D принтер.

Нищо не се споменава за подобрения по механиката, което означава, че под агресивната визия се крие същата 5.5-киловатчасова батерия и скромен електродвигател с мощност 8 к.с. Максималният пробег с едно зареждане е 75 км.