Преди ден ви припомнихме началото на историята на Honda Civic - японският модел, от който са произведени повече от 24 милиона бройки за последните 50 години.

Малкото автомобилно чудо, Honda Civic и 50-годишната история на модела (Част 1)

Honda Civic - малкото автомобилно чудо (част 1)

Отбелязваме пиковете и падовете на един от най-известните компактни автомобили в света

Днес продължаваме с втора част, започвайки от седмото поколение на модела и стигайки до наши дни.

Снимка 576784

Източник: Honda

Седмо поколение

Първият Civic от новия век е по-голям във всяко измерение спрямо своя предшественик, което съвсем естествено увеличава и неговата практичност. Той се предлага като седан, хечбек и комби. По време на това поколение Civic достига 16 милиона продажби, като почти половината от тях са в Северна Америка, където моделът се превръща в третия най-продаван пътнически автомобил за 2004 година.

Снимка 576785

Източник: Honda

Новият Type R

И докато оригиналният Type R се продава само в Япония, втората генерация на спортното изпълнение дори не се произвежда в островната държава. Вместо това Honda измества производството в Суиндън, Англия, откъдето Type R е транспортиран дори до японския пазар. Европейските версии са оборудвани с 2.0-литров VTEC двигател с мощност от около 200 к.с. Японските версии са още по-мощни и имат 212 к.с. под капака си, както и диференциал с ограничено приплъзване, който подобрява поведението на колата в завой.

Снимка 576774

Източник: Honda

Type S

За клиентите, които харесват идеята за бърз Civic, но не могат да си позволят Type R, Honda представя "междинната" версия Type S. Тя се предлага единствено като хечбек с пет врати и външно прилича повече на стандартните варианти на Civic. Под капака има 2.0-литров бензинов мотор със 157 к.с.

Снимка 576775

Източник: Honda

Първият дизел

Honda упорито отказва да има нещо общо с дизеловите двигатели, преди компанията да бъде принудена да преосмисли политиката си и да удовлетвори желанието на европейските клиенти. Първият дизелов Civic се появява през 2003 година, което е цели 31 години след дебюта на Civic на пазара.

По това време Honda разработва дизелов двигател, но понеже той още не е бил готов, от компанията решават да използват 1.7-литров двигател, разработен от Isuzu и General Motors. Същият, който по това време се използва от редица модели на Opel.

Снимка 576776

Източник: Honda

Осмо поколение

В началото всеки Honda Civic бил на практика идентичен с всеки останал представител на модела, без значение от пазара, на който се предлага. През 2005 г. това се промяна напълно. Най-общо казано, от фабриката в Суиндън излизат хечбек версиите с три и пет врати, предвидени за европейските пазари, докато на всички останали пазари се продавали седани и купета.

Снимка 576778

Източник: Honda

Нов външен вид

Honda отнася много критики, че нейният Civic изглежда скучно, затова през 2005 г. японците показват в Женева доста смел концептуален автомобил, който впоследствие преминава в серийно производство с дребни корекции по дизайна. Излиза и нов Type R, който е оборудван с модернизирана версия на 2.0-литровия VTEC двигател от предишното поколение. Мощността е запазена същата - 200 к.с.

Снимка 576779

Източник: Honda

Девето поколение

През 2011 г. се появява деветото поколение на Civic, при което японците запазват радикалната стилистика, която вече се е доказала като успешна. И тук се запазва тенденцията хечбеците да са запазена марка за Европа, докато седаните и купетата да се продават на останалите пазари. Дебютът на хечбек версията се забавя заради наводненията в Тайланд, където се произвеждат микрочиповете, използвани при сглобяването на колата.

Снимка 576780

Източник: Honda

Turbo Type R

През 2015 г. Civic Type R e изцяло преработен, като двигателят за пръв път има турбокомпресор. Високите обороти, с които се свързват предишните Type R версии, вече са в миналото, но мощността е увеличена с 50% до 306 к.с. Това е и най-потентният сериен Civic до този момент.

Снимка 576781

Източник: Honda

Десето поколение

За пръв път от години Honda Civic се превръща в унифициран модел на различните пазари. Една и съща платформа се използва за производството на седан, хечбек и купе, които вече са по-дълги и по-ниски от предишното поколение на модела. Задното окачване също е напълно преработено, а в двигателната гама вече присъства супер компактен 1.0-литров турбо мотор с мощност от 127 к.с.

Снимка 576782

Източник: Honda

Нов Type R

Следващият Type R се появява през 2017 г. Той използва същия 2.0-литров турбо двигател, но тук мощността е леко увеличена до 316 к.с. През април същата година Type R поставя нов рекорд за автомобил с предно предаване на германската писта "Нюрбургринг" със записано време от 7 минути и 43 секунди.

Снимка 576783

Източник: Honda

Днешният Civic

Civic номер 11 се появи през 2021 г. и се предлага във версии седан и хечбек. Той има по-обрана визия с по-елегантни и плавни линии, като за него не се предвиждат версии купе и комби. Най-популярният му двигател е 1.5-литровият бензинов турбо мотор в няколко варианта, като дизелови мотори не се предлагат.