За никого вече не би трябвало да е тайна, че компании като Facebook, Google и Amazon правят невъобразими печалби, благодарение на данните и статистиките, събирани за всеки от нас.
Следенето на това какво, кога и как правим в интернет позволява на големите корпорации да продават продукти за милиарди, само защото знаят точно какво и как да предложат на всеки потребител.
Реалните печалби от търговията с подобни данни надминават тези, които се генерират само въз основата на реклами, но хората, които знаят точните числа и методи на печалба от личната ни информация, са твърде малко.
Източник: iStock
Това обаче може скоро да се промени, след като двама американски сенатори внесоха предложение за нов закон, който би задължил основните играчи на пазара да споделят ежемесечно информация за печалбите, които генерират от данните на потребителите си.
Според Марк Уорнър, бивш губернатор на щата Вирджиния, Facebook и Google генерират по около пет долара на месец от всеки потребител - само въз основа на данни, отнасящи се до локацията, семейното положение и възрастта му.
Реалната сума е много по-висока, казва Уорнър, но за момента подобен тип информация е достъпна само за много малка група хора.