Според данни от януари тази година, гигантът Amazon е продал над 100 милиона устройства, работещи с виртуалния асистент Alexa.
Наскоро Bloomberg публикува доклад, в който разкрива как компанията записва разговори и случки в домовете на собствениците на подобни устройства с претекст, че подобна практика е нужна за подобрението на услугите на Amazon.
Става ясно, че компанията на Джеф Безос разполага с центрове по целия свят, където хиляди служители са нагърбени със задачата да слушат записите от смарт говорителите на Amazon.
Източник: iStock
Част от разговорите се транскрибират в писмен формат, обозначават се с коментари и бележки, и след това се въвеждат в системата на Alexa.
Идеята е, че това помага на Alexa да разбира по-добре разговорна реч и жаргон, което пък прави виртуалния асистент по-адекватен и интелигентен.
Amazon твърди, че служителите не разполагат с данните на потребителите, чийто разговори слушат, но от доклада на Bloomberg става ясно, че това не е точно така.
Източник: iStock
Всеки запис е придружен от уникален клиентски номер, серийния номер на съответното устройство и първото име на собственика му.
Bloomberg разкрива, че сградите и офисите, в които се случват тези дейности, по никакъв начин не са брандирани с логото на Amazon и външен човек не би предположил, че служителите там работят за Безос.
В доклада се съобщава, че всеки от служителите в тези центрове преслушва по около 100 записа на ден, като сред тях има и такива на детски крясъци за помощ, сексуални посегателства и други потенциално криминални случки.