Честно казано, писнало ни е от конкурси за красота. От онези, с "Мис" в името, след което следва нещо свободно избрано - Силикон, УНСС, Първомай, Плеймейт и т.н. Красотата е нещо крайно субективно, а и наличието на какви ли не разновидности на тези конкурси тотално ги обезценява.
При колите е друго - красотата също е от значение, но не е най-важното.
В сравненията между коли често роля играе цената, функциите, развитието на технологиите в тях, практичността на интериора, както разбира се и субективни фактори като пътното поведение, дизайнът и цялостното усещане при шофиране.
Със сравненията и оценките се занимават хората, които карат всички нови коли, когато излязат на пазара, иначе казано - автомобилните журналисти.
През тази година, именно българските журналисти, обединени в сдружението "Прес Авто Клуб България" избраха Кола на годината за 2019 на специална церемония.
Големият победител през тази година всъщност е джип. Добре де, кросоувър. Казва се Volkswagen T-Cross и успя да надделее във финалното гласуване само с два гласа разлика пред Skoda Scala.
Източник: Volkswagen
Освен за Кола на годината 2019, Volkswagen T-Cross отнесе и наградата в категорията "Кросоувър на годината", което е разбираемо, имайки предвид, че съчетава качествата на градски автомобил и SUV в компактна опаковка и икономични, но пъргави двигатели.
Колкото до другите категории, ето ги и останалите победители:
Категория "Лек автомобил" - Skoda Scala
Източник: Skoda
Категория "Мултифункционален автомобил" - Ford Ranger Raptor
Източник: Ford
Категория "Градски автомобил" - Renault Clio
Източник: Renault
Категория "Eкологичен автомобил" - Jaguar I-Pace
Източник: Jaguar
Категория "Премиум автомобил" - BMW 8-Series Gran Coupe.
Източник: BMW
Малко за регламента. В конкурса имат право да участват всички модели, излезли на българския пазар през съответната година, без значение от марката и вида им.
Всички те преминават през ръцете на автомобилните журналисти, които си съставят мнение, след което всеки един от тях излъчва петима финалисти от пет категории. Впоследствие някои от колите отпадат и се стига до крайните "петици".
Отново, всеки един от 37-те журналисти, членуващи в ПАК, гласува с индивидуална бюлетина, давайки определен брой точки за всеки автомобил.
Накрая бюлетините се обработват, гласовете се броят и се излъчват победителите в категориите.
От тях, по време на самата церемония, журналистите избират един автомобил, който има всичко необходимо, за да може да бъде наречен "Кола на годината". Честито, Volkswagen T-Cross!