Човешкият мозък е така устроен, че в голяма част от времето работи на автопилот - при най-познатите действия навикът достига до над 90%. Съзнанието ни свиква със заобикалящата го среда и не анализира теми, които не изглеждат спешни или важни за оцеляването.

Всяка сутрин си взимаме кафе от едно и също място, защото ни е по път за работа. Влизаме и излизаме автоматично в кафенето и понякога чак когато седнем на стола в офиса, виждаме чашата в ръката си. Това може да не е най-доброто кафе, но продължаваме да го пием, защото сме свикнали.

Навиците са пословично трудни за създаване и не по-малко трудни за разчупване. Но това, че нещо "върши някаква работа" и го правим по инерция, не означава, че не заслужаваме нещо по-добро. Инерцията е възможна само докато не я забележим - след това сме свободни да направим различен избор.

Това важи за много неща, включително и за избора на банка - институцията, която избираме да се грижи за парите ни и за това да ни е удобно да ги управляваме. Спираме се на една и не я сменяме с години, дори и услугите да не ни удовлетворяват напълно, защото усилието да направим промяна ни се струва твърде голямо. А и банките ни изглеждат еднакво - какъв е смисълът да губим няколко часа, за да се преместим в друга?

ПроКредит Банк отдавна е известна като банка, която разчупва клишетата и с новите си продукти е способна да ни накара да разрушим старите си навици. След като беше първата, която премахна таксите за превод в лева и евро, сега притежателите на нейни карти получават кешбек по дебитната си карта (привилегия, която обикновено се полага само на ползвателите на кредитни карти). Тези, които са свикнали да плащат на банката, сега ще трябва да свикнат вместо това да получават пари всеки път, когато пазаруват.

Услугата се активира автоматично при плащане с карта на ПроКредит Банк на ПОС терминал или онлайн от всяка точка на света - няма значение дали плащате на касата в супермаркета в България, купувате самолетни билети или сте на шопинг в Милано. След изтичане на месеца клиентите получават обратно 0,2% от похарченото при плащания с дебитна карта и 0,5% при използване на кредитна карта. Ето как пазаруването може да се превърне в навик, който не само струва пари, но и ни носи пари. А за да е още по-лесно, можем да добавим картата си в Apple Pay или Google Wallet и да плащаме само с едно движение на телефона си.

Използването на карта от ПроКредит Банка носи и други преимущества, които рушат стереотипа, че "всичко си има цена". Плащането на битови сметки е без такса, а разплащателната сметка също няма месечна такса за поддръжка.

Освен това, клиентите на банката ползват продукти и услуги с отстъпка, като списъкът на доставчиците включва хотели, бижутерия, оптики, мебели и непрекъснато се разширява.

Освен че пести и носи пари на клиентите си, ПроКредит Банк пести и времето им - което в наши дни е почти същото. Ако изчислим колко часове губим годишно по гишета и на опашки в банката, може да се окаже, че ще ни се събере цял работен ден. Повечето услуги, които в друга банка изискват посещение на физически офис и подпис на хартия, в ПроКредит Банк са дигитализирани. Можем от вкъщи да си открием сметка само с няколко клика, а картата ни ще пристигне на посочен от нас адрес. Кандидатстването и отпускането на кредит също става изцяло онлайн. Единствената операция, за която ще ни се наложи да излезем от дома си, е тегленето и внасянето на пари. Тук от банката за пореден път показват колко ценят времето на клиентите си - имаме на разположение денонощни центрове за самообслужване, в които можем да свършим тези задачи, без да бързаме да стигнем преди да свърши работното време.

Старите навици може да носят усещането за познат комфорт, но премахването на всичко излишно от общуването с банката ни (такси, гишета, подписи, опашки) звучи като достатъчно добра алтернатива, заради която си струва да сложим автопилота на пауза и да поемем управлението. Време е за нови банкови навици, които работят за нас и ни носят пари.