Вече няма никакво съмнение, че електромобилите са бъдещето, особено на фона на всички забрани за производство на коли с двигатели с вътрешно горене, които се планират. Има обаче и един друг тип возила, за които чуваме все по-често.
Автономните превозни средства ни изглеждат като излезли от някои научнофантастичен филм, но всъщност вече намират реалното си приложение. А плановете за тях са наистина обещаващи. Сега към този отрасъл добавяме и нов играч - Citroen, които наскоро представиха Skate.
Френският автомобилен производител вече също може да се похвали с автономен превоз за обществено ползване. При него интересното е, че имаме три взаимозаменяеми "шушулки", които могат да се сменят само за 10 секунди. Така при отварянето на вратите можем се озовем в хотелско лоби или пък в зала за тренировки.
Citroen Skate Autonomous Platform Breaks All The Rules https://t.co/TijzNLipOB pic.twitter.com/tHMLsgrkYW
— Engin Dikmen (@gezgintrk) September 29, 2021
Citroеn Skate е проектиран да се движи на специална платформа и притежава всепосочни колела Eagle 360 и сферични гуми Goodyear, които му позволяват да се движи във всяка посока. Оборудван е и с хидравлично окачване за максимален комфорт на пътниците.
Автономното придвижване е поверено на система, разработена от компанията - Autonomous Mobility Vision. Тя работи чрез радари и LiDAR сензори, които отчитат други автомобили, пешеходци или велосипедисти на пътя.
Системата за придвижване из града включва и станции за автоматично зареждане, благодарение на които Citroеn Skate може да работи почти непрекъснато. Е, недостатъкът за мнозина в сравнение с други подобни идеи със сигурност е скоростта на придвижване, която е едва до 25 км/ч, предава Daily Mail.
RevistaMotor: #Futuro
— DIRECTORIO DIGITAL 7DEAGOSTO.COM.CO (@dir7deagosto) October 1, 2021
El Skate es una idea desarrollada por Citroën y otras dos compañías: se trata de una plataforma con diferentes cabinas que pueden intercambiarse según el uso que se necesitehttps://t.co/OUoWqpyxV8 pic.twitter.com/vFN6AU0Ffx
Засега има три одобрени дизайна и функционалности на кабинките за автономен транспорт. Единият вариант е оборудван с уред за упражнения Pullman Power Fitness Pod, който ни дава възможност да се пораздвижим, докато стигнем до желаната дестинация.
Разполагаме и с дигитален треньор, който да ни наставлява, а зад тъмните стъкла никой няма да ни види какви ги вършим. Още по-хубавото е, че с енергията, която произвеждаме, подпомагаме задвижването на кабинката.
Ако не искаме да се потим, а да си починем след дългия работен ден, то най-вероятно ще изберем Sofitel En Voyage Pod. Голям колкото за трима пътници, в него можем да се потопим в лукс като на хотелско лоби.
3개의 '팟(POD)' 달린 시트로엥의 자율 전기 자동차 VIDEO:French car firm Citroën unveils revolutionary Skate self-driving vehicle which... https://t.co/ceJExjjRgO pic.twitter.com/fI1HfcW9SW
— Ki Chul, Hwang (@conpaper) October 7, 2021
Кадифена тапицерия, дървени елементи, мокър бар, озвучителна система, LED осветление, дисплей за новини и видеоразговори - със сигурност няма да ни е проблем, че се движим по-бавно, дори напротив. Помислено е и за странично отделение, в които да съхраняваме багажа си, за да не ни пречи.
Третият вид кабинка е City Provider и е предназначена за по-широка употреба като обществен транспорт. Тук дизайнът е по-изчистен, осигурен е достъп с инвалидна количка, побира до петима пътници, като има и открита част. На покрива има живи растения, а вътре пътниците могат да заредят мобилните си устройства, както и да следят на интерактивни дисплеи къде се намират и къде отиват.
Идеята за автономно придвижване на ток в града определено ни допада и смятаме, че имат своето място в близкото бъдеще. Но има още да се работи по въпроса, за да се подобри рентабилността на този тип транспорт. Пък надяваме се някой ден да го видим и по нашите улици.
Citroën dévoile aujourd'hui une #voiture autonome digne de Star Trek : une capsule sur un skate. "Pour ce projet, nous ne sommes pas partis d'une voiture, mais d'un robot" précisent les ingénieurs.https://t.co/DZxEmRMhAL pic.twitter.com/szYhxE8m0m
— L'Obs (@lobs) September 29, 2021