Само за няколко години Airbnb успя да вземе хляба на милиони хотели по света и да го даде на хората, които разполагат с имоти за отдаване под наем. Безспорно платформата е страхотен ресурс за всеки, който обича да пътува, но все по-често чуваме за безобразия и неетични прояви от страна на въпросните собственици на имоти.
Наскоро дори научихме от пътешественика Лий Абамонте за случай, в който Airbnb домакинът му се опитал да го убеди, че е счупил стол за 4000 евро и е оставил апартамента доста мръсен. В крайна сметка Airbnb са задължили Абамонте да компенсира нечестния домакин.
Ето няколко основни неща, които е добре да правим, за да избегнем неприятни ситуации, когато използваме услугите на платформата.
Снимка за спомен
Източник: iStock
Лий Абамонте щеше да избегне разправията и да си спести няколко хиляди евро, ако бе направил няколко снимки, преди да напусне наетия апартамент. В днешно време всички разполагаме с телефон с камера и нищо не ни коства да щракнем няколко кадъра, за да се застраховаме.
Без sms и Messenger
Източник: iStock
Комуникацията ни с домакина, чието жилище искаме да наемем, винаги трябва да се случва през чат системата на платформата. Airbnb няма да приеме разговорите ни с домакина като свидетелство за преговори или договорки, освен ако не са осъществени чрез собствената система на сайта.
Ревютата са от голямо значение
Източник: iStock
Наскоро наш колега отседна в Airbnb апартамент в Рим и направи грешката да прочете внимателно мненията на предходните наематели на апартамента, чак когато взе ключовете и разбра, че апартаментът е доста занемарен и мръсен.
Ревютата от бивши посетители обикновено съдържат доста честна оценка и си заслужава да им отделим повече внимание, преди да дадем парите си.