Светлините на прожекторите в света на мъжката мода се пренасочват от Милано към Париж. По време на седмицата на модата във френската столица са планирани повече ревюта от всякога, знак, че модните среди упорито отказват да се съобразят с икономическата криза.
Петдневната седмица на модата в Париж за сезон пролет-лято 2010 г. ще включва 49 ревюта спрямо 46 през януари, като сред тях ще има десетки дебютанти на френския моден подиум. Японският дизайнер Йоджи Ямамото обаче стана жертва на финансовата криза. За първи път от близо две десетилетия той отложи ревюто на своята модна къща и избра по-евтино решение - да представи колекцията си в изложбена зала, което някога беше предпочитано от покойния френски дизайнер Ив Сен Лоран.
Поради липса на средства белгийската дизайнерка Вероник Бранкинхо също няма да участва в седмицата на модата. "Преди кризата ние представяхме по 45-50 тоалета на ревю. Миналия сезон намалихме броя на 42, а този път ще представим само 32 модела", съобщи дизайнерът на Унгаро, Франк Бокле.
Този сезон на моделите са предложени хонорари с 25-30% по-ниски, допълни Патрисия Кадиу-Диел, директорка на една от най-големите агенции за мъжки модели Банана. "Ако тенденцията за намаляване броя на представяните тоалети и на парите се запази, скоро вече няма да има седмица на модата", допълни тя.
Сред новите имена, които ще се представят в Париж този сезон, са американският дизайнер Том Хамилтън, южнокореецът Сонг Зио и Халид Ал Касими от Обединените арабски емирства. Тази вечер първи своите колекции ще представят германската модна марка Уго Бос, френската Луис Вюитон, Жан-Пол Готие и Унгаро, съобщава БГНЕС.