В Болоня приключи Панаирът на козметиката Cosmoprof (10-14 април). Това е най-важното изложение на козметични фирми в света.
През тази година Панаирът събра над 2200 изложители от Италия и чужбина.
На 41-то издание на изложението бяха представени най-новите тенденции в сферата на кремовете, масажите, парфюмите и гримовете.
Сред новостите в сферата на козметиката изпъкна комплектът змийски серум Aspis на Vanity line (690 евро) и кремът от прах от рубин (700 евро), който обещава бляскава кожа и изглаждане на бръчките около очите.
В Болоня бяха показани и подмладяващите кремове на La Mer, любими на холивудските звезди. Мазилата са направени на базата на редки водорасли, които се събират само два пъти годишно. Цената на една опаковка е 2500 евро. Другите впечатляващи кремове пък са направени от хайвер от Prairie и от редки перли.
По данни на италианската Асоциация на козметичните фирми средният италианец употребява най-малко 6 козметични продукти всекидневно.
В тоалетната чантичка на жените пък има поне 25 козметични продукти.
Най-търсени и употребявани от италианците са хидратантните кремове, продуктите против целулит, както и тези за подмладяване на кожата и против слънчево изгаряне.