Гайдът "Пътеводител на красотата" събира за първи път на едно място адресите и координатите на близо 2000 специалисти в модния бранш. Наръчникът е разделен на 12 категории, сред които - фризьорство, козметика, фитнес, SPA & Wellness, масаж, грим, маникюр и педикюр, козметична хирургия.

В каталога фигурират както конкретни имена на професионалисти в съответните области, така и адресите на салони и центрове за красота и здраве в цялата страна.

Първото издание на "Пътеводител на красотата 2008" е в 10-хиляден тираж и първите 5 хиляди броя вече са на пазара. Разпространява се чрез бензиностанциите и големите вериги книжарници, а цената му е 12 лева.

Благодарение на "Пътеводител на красотата" за първи път клиентите на този тип услуги са улеснени в избора си на специалист, независимо в кой град на България се намират в момента.

Изчерпателната информация в наръчника помага на мобилните и динамични хора, които пътуват непрекъснато, да продължат да се грижат за здравето и външния си вид, въпреки многобройните си ангажименти. До момента са включени 52 града у нас.

Гайдът може да се ползва свободно и от чужденците, живеещи или пребиваващи в България, тъй като е съставен освен на български, и на английски език.

„Това е своеобразен каталог на beauty бизнеса у нас, какъвто не е правен досега. Вярваме, че по този начин компенсираме една огромна информационна празнина, от която страдаха, както заетите в сектора, така и техните клиенти", коментира Красимира Краева, автор на изданието.

Тя подчерта, че целта на изданието е не само да улесни избора на потребителите, но и да възпитава навици у хората, които все още по една или друга причина рядко се възползват от този тип услуги.

Според авторите на наръчника в момента заетите в сектора у нас са над 50 хиляди, но въпреки големия им брой, е налице недостиг на квалифицирани кадри. Те констатират, че ключов проблем пред развитието на бранша е и липсата на достатъчно реклама на предлаганите услуги. В същото време въпреки прекалената мобилност на специалистите в този бизнес, основната част от тях вече са успели да изградят стабилен кръг от лоялни клиенти.

„През последните години се наблюдава динамично развитие на сектора, като в него се правят все по-сериозни инвестиции, а годишно пазарът на beauty услуги у нас по неофициални данни е около 700 млн. лева. Налице е тенденция за намаляване броя на салоните тип "гараж" и увеличаване на луксозните студия, предлагащи комплексни услуги", обясни още Красимира Краева.

Издателите на пътеводителя са убедени, че събраната от тях информация ще помогне на потребителите да се ориентират във все по-нарастващото търсене на услуги в сектора. Тяхната амбиция е чрез този продукт да работят за излизането от анонимност на заетите в сектора и налагането им като професионалисти, разпознаваеми от клиентите.