Тъй като годината е към своя край, съвсем естествено е да се замислим за думите, които доминираха в модата.
Най-използваните от тях отразяват най-прогресивния завой на модата в посока политика досега. Така "сила" и "събуждане" заемат първите две позиции.
Събран от световната модна платформа за търсене Lyst, списъкът от най-използваните думи в модата за 2017 г. е генериран чрез анализ на повече от 30 000 статии от 100 различни онлайн модни и лайфстайл издания.
Идеята за "събуждане" на модата може да се отдаде на дебютната колекция на Мария Грация Чиури за Dior, включваща популярната тениска с надпис "Всички ние трябва да сме феминистки", използвана впоследствие от много други марки.
Източник: GettyImages
Dior обаче не е единствената модна къща, която разпространява феминистката идея през 2017 г. Прабал Гурунг и Джонатан Симкай от Vogue са малка част от другите дизайнери, които също реагират на нарастващата популярност на феминизма в социалната култура.
Световният "марш на жените" срещу Тръмп също е отбелязан подобаващо в модата - Missoni дори създават своя собствена версия на розовата шапка "pussyhat", която протестиращите жени носят.
В списъка на най-използваните модни думи фигурират и "екстра" и "хилядолетие". Интересно е, че думи като "култ", "веган" и "грозен", също намират мястото си в него.
Друга изненадваща тенденция за дума е "мъжки", която би могла да се отдаде на възхода на полово неутралното облекло, което постепенно се промъква както на модните подиуми, така и на улицата.