Всеки сезон тенденциите променят гардероба на модерните господа, като тази пролет аутфитите са все по-изчистени, минималистични, с леко момчешка екстравагантност. Ето какво представят най-големите дизайнери и какви тенденции налагат.
GIORGIO ARMANI - Една колекция, вдъхновена от модерната Индия, в която присъстват ярки смели цветове. Палитрата от ярки цветове е омекотена от нежни нюанси на същите тонове като естествените материи с лъскав ефект допринасят към усещането за модерен бохем.
VERSACE - Колекция, която се опитва да представи класиката по един нов начин като залага на класически look, който е интерпретиран спрямо модерния градски персонаж. Силно впечатление правят класическите кройки, които са разчупени посредством нежни тонове на синьото и оранжевото и въплъщават идеята за модерен мъж.
CALVIN KLEIN COLLECTION - Една колекция, която лесно може да бъде определена като американска. Смесицата от фини графични елементи и модерни контури представят новия американски мъж по друг начин и предлагат фин и изчистен градски look.
GIVENCHY BY RICCARDO TISCI - Мъжът Givenchy е точно каквато е и жената на марката. Момчетата, които Рикардо Тиши представя, са лоши, модерни, но същевременно романтично носталгични, диви и аристократични. Мъжът на Givenchy е онзи мъж, който не се притеснява от природата си и съчетава своята мъжественост с женствени елементи. Разбирай дантела, коприна и къси кожени панталони, съчетани с ризи с жабо и дантелени чорапи.
SALVATORE FERRAGAMO - Явно още една от големите италиански марки залага на Индия като инспирация. Главният дизайнер на марката - Massimiliano Giornetti обяснява, че основното му вдъхновение са екзотичните дестинации, неутралните, чисто природни тонове на пустинята и на Индия. Виждаме една семпла, но силно запомняща се колекция, която налага изчистен силует и линия.
LANVIN - Колекцията за пролет/лято 2009 на френската марка налага идеята за дрехи с послание и с идея за движение. Lucas Ossendrijver, главен дизайнер на мъжката линия, налага идеята за свобода при движението в костюмите и облеклата. Дори и елегантни, трябва да бъдем свободни.
HUGO BOSS - Една колекция, вдъхновена от униформите на класическите немски пансиони. Основна цел на марката е да наложи изчистен силует и класическа форма на дрехите като залага на нежни цветови гами и иновативни материи.
KRIS VAN ASSCHE - Крис ван Аш винаги е търсел комфорта в модата като никога не е прекалявал в натрупването на детайл. Тази колекция е посветена на морето и основната цел на дизайнера е да интерпретира костюма като облекло, подходящо за плажа. Класическите елементи в мъжкия гардероб са променени и създават усещането за елегантност, но достатъчо олекотена, за да бъде подходяща за деня и улицата.
BOTTEGA VENETA - Колекция, която се опитва да докаже идеята, че всеки човек трябва да има собствено отношение към модата. Точно поради тази причина всеки look е представен с различен модел. В тази колекция главното, което търси дизайнера Tomas Maier, е свободата в облеклото и избора, като предлага една идея ретро свободни дрехи за модерните господа.
ALEXANDER McQUEEN - Една колекция, която обединява класиката и идеята за бъдещето. Дизайнерът съчетава класически мъжки елементи с разнообразни детайли в сребро, метал и пластмаса. Основното, което прави и най-силно впечатление, е използването на нови техники за багрене, чрез което се създава триизмерна визуална илюзия.
DSQUARED - Една колекция, чието вдъхновение си личи от далеч. Двамата канадци явно са били силно впечатлени от културата на 70-те, хип-хоп музиката и истинския гаменски стил. Силно впечатление прави и идеята за създаване на аутфит от няколко различни.
GUCCI - Това може би е колекцията със най-силно и уникално присъствие за сезона. Колекцията претворява идеята за екзотиката и модерния отворен мъж, който не се притеснява да се изразява чрез дрехите.
MISSONI - Струва ни се, че колекцията повече ще отива за зимата защото си представяме красивите пуловери в ярки цветове с хубава книга, бумтяща камина и чаша или две червено вино. И въпреки това семейство Мисони претворява идеята за модерния мъж от средиземноморието. Колекцията вдъхва идея за свеж уверен мъж, който е ярък не само с дрехите си, но и с присъствието си.
PAUL SMITH - Дори и да не знаеш, че тази колекция е на Paul Smith няма как да не предположиш, че е на английски дизайнер. Моделите говорят толкова много за английския стил на живот, за играта на крикет, рок музиката, Мик Джагър. Хареса ни драматичният вид, сухите обеми, отпуснатите рамене и панталоните с басти.
FENDI - Италианската марка залага на класическия традиционен стил и народните мотиви в облеклото. Съчетание на етно елементи и модерни класически линии.