"За родителството няма подходящо време и никога не си готов напълно" - това е едно от най-често срещаните изречения в писмата от семействата, които получават в ДНК - Движение за национална кауза за насърчаване на раждаемостта в България.

Посоката обаче се променя още от момента, в който се появи новият член в семейството. "Сякаш не си живял преди това. Всичко придобива по-голям смисъл", е общото признание на новите родители.

Въпреки това по-голямата част от двойките споделят, че биха искали да имат по-осезаема подкрепа от държавата и бизнеса - по-висока еднократна помощ при раждане на дете, гъвкаво работно време за майките, свободни места в детските градини, данъчни облекчения за многодетни семейства и др.

Снимка 596164

Източник: "Направи го сега" / Фотография Костадин Кръстев - Коко

"Ние от ДНК смятаме, че подобни мерки за подобряване на средата у нас биха били голям стимул и биха допринесли за по-голямо спокойствие и сигурност при появата на дете. А следователно и до увеличаване на раждаемостта."

Затова и още през 2016 г. създават информационната кампания "Направи го сега". Тя ни учи да бъдем отговорни към себе си и здравето си, да планираме разумно времето и да вземем информирано и най-вече осъзнато решение кога да създадем семейство и деца.

Организацията вярва, че демографията е голямата тема за бъдещето на България, а раждаемостта е в основата ѝ, заедно с емиграцията.

Фокусът на кампанията "Направи го сега" е насочен към образованите и икономически активни млади българи, които рядко получават подкрепа по отношение на отглеждането на своите деца.

С годините кампанията надгражда дейността си с различни проекти. В това число влизат телевизионни клипове, отворени срещи в големите областни градове, аутдор кампании и документалният филм "Направи го сега: Приказка за бъдещето" с автор Петя Дикова от 2021 г.

А тази година се появява и първият им благотворителен календар. Той пък е естествено продължение на бебешките ДНК пакети, които всяка година облекчават значително бюджета на 20 български семейства, записали се в кампанията. Всеки един такъв пакет покрива всичко необходимо за първата година от живота на бъдещото ни дете - дрехи, пелени, храни, аксесоари, козметика, количка, играчки, медицинска грижа.

"Тази година решихме, че можем да реализираме проект, чиито продажби ще ни помогнат да увеличим броя на пакетите или да разширим продуктите и услугите в тях", споделят от ДНК. Те обръщат внимание, че през изминалата година в инициативата са се регистрирали над 10 хиляди семейства.

А що се отнася до календара, той успява да обедини 12 популярни жени и майки в подкрепа на каузата, които застават пред обектива на Костадин Кръстев - Коко. Това са Нели Хаджийска, Петя Дикова, Енджи Касабие, Александра Жекова, Ани Пападопулу, Луиза Григорова, Евелин Костова, Сантра, Мария Илиева, Юлиана Дончева, Славена Вътова и Диляна Попова.

"Всяка една от тях вярва в това, което правим. Всяка от тях има своя извървян път към майчинството. И всяка една от тях придава завършеност на кампанията", споделят от ДНК.

А 12-те дами не само красят всеки един месец от благотворителния календар на инициативата. Те са посланици на кампанията, част от останалите проекти и членове на "семейството на ДНК".

И всяка от тях предава личното си послание към младите семейства и двойки в България, които се колебаят да създадат дете навреме. Защото сега е времето.

Календарът "Направи го сега" е на цена от 15 лв. и може да бъде закупен тук