През 2004 г. Марк Зукърбърг създава Facebook Inc. и социалната мрежа, предвидена за комуникация между студенти в Харвардския университет. Е, днес всички знаем, че първоначалното й предназначение доста се е изменило и сега потребителите са милиарди по целия свят.
Но е малко вероятно да знаем, че през 2006 г. Зукърбърг получава предложение, което успява сериозно да го обърка. Гигантът Yahoo му предлага един милиард долара, за да придобие Facebook, в който явно вижда потенциал.
Тогава Марк решава да се консулитира с членовете на борда на компанията. А техният съвет е да приеме сделката, да вземе половината от парите (500 милиона долара) и да прави с тях каквото си поиска. Това научаваме от новата книга на журналистите от New York Times Шира Френкъл и Сесилия Канг An Ugly Truth.
Източник: EPA/БГНЕС
А разказът продължава с това, че един месец след отправеното от Yahoo предложение Зукърбърг вече има решение - да го откаже. Доводът му е, че не знае какво да прави с толкова пари и най-вероятно просто ще създаде нов Facebook.
Освен това предприемаческият му нюх му проговаря, че социалната мрежа, която е създал, след години може да струва много повече, отколкото днес му предлагат, предава Business Insider.
Източник: GettyImages
Това не е единствената оферта, която Зукърбърг получава за Facebook от 2004 до 2007 г., но е тази с най-висока стойност. А след като той я отказва, голяма част от мениджърския екип си тръгва в знак на протест, но не толкова заради решението му, колкото заради последвалия го отлив на инвестиции.
Все пак компанията успява да премине през сътресенията, а създателят й със сигурност може да е доволен, че е отказал предложението на Yahoo, защото днес, благодарение на социалната си мрежа, има нетно състояние от 124 милиарда долара.