Givenchy, Versace и Coach трябваше да се извинят, че са пуснали на пазара тениски, с които са накърнили териториалната цялост на Китай.
На тениските Тайван и Хонконг са представени като самостоятелни държави, докато Пекин ги счита за своя територия.
Тениските, които пуснаха Versace, са с надписи на градове, следвани от държавите, в които те се намират. Като например - Париж-ФРАНЦИЯ, Шанхай-КИТАЙ. И в това няма нищо лошо, но когато се споменава Хонконг, не следва държавата КИТАЙ, а е изписано отново ХОНКОНГ.
Versace has just lost its brand ambassador in China after its T-shirt allegedly defied the `One China' policy https://t.co/RiqUJdi08V
— Bloomberg Asia (@BloombergAsia) 11 август 2019 г.
По този марката си навлече неприятности от страна на китайските власти. Според Пекин, изписан по този начин Хонконг, е огромна обида за държавата, тъй като бившата британска колония отново е включена в състава на Китай още през 1997 г.
French luxury brand @givenchy was found labeling China's Hong Kong and Taiwan as "countries" and has become a top-trending hashtag on China's Twitter-like Weibo. Famous Chinese idol Yi Yangqianxi (#JacksonYee) announced ending his association with the brand. pic.twitter.com/ir5yrndS6R
— Global Times (@globaltimesnews) 12 август 2019 г.
Не се разминаха критиките и нападките и към френската марка Givenchy и американската Coach, чийто фланелки пък навеждат на мисълта, че Хонконг и Тайван са независими от Китай територии.
US-based fashion brand #Coach, which lists China's island of #Taiwan and #HongKong Special Administrative Region as separate countries on its website, is sparking an outrage on Chinese social media and a potential boycott by Chinese consumers. pic.twitter.com/ZwKKknGBZd
— Global Times (@globaltimesnews) 12 август 2019 г.
Наложи се и трите модни бранда да поднесат своите извинения, като същевременно увериха, че въпросните обидни модели са изтеглени от продажба.