Вече от няколко години от Apple са се насочили и към киното, като чрез стрийминг платформата си продуцират най-различни филми и сериали.

Оскари 2022, CODA, Apple TV+ и първата статуетка за филм, продуциран от стрийминг платформа

Как Apple TV+ изпревари Netflix и останалите си конкуренти

CODA се превърна в истинско попадение

Като инвестициите им вече се отплатиха с факта, че CODA спечели няколко Оскара през миналата година. Очевидно успехът е вдъхновил Apple, защото според Bloomberg обмислят наистина сериозна инвестиция.

Планът е на година да се инвестира умопомрачителната сума от 1 милиард долара във филми, които да се завъртят по кината, а не не само в Apple TV+. Дори са проведени разговори с някои от големите студиа в Холивуд за партньорства около конкретни заглавия.

Тези планове на Apple все още не са финализирани, но идеята им е филмите да бъдат разпространявани в колкото се може повече кина за период от поне един месец. Сред филмите, които попада в плановете им са Killers of the Flower Moon на Мартин Скорсезе, Argylle на Матю Вон и Napoleon на Ридли Скот.

Тази новина идва няколко месеца след като Amazon обявиха, че също ще инвестират около 1 милиард долара годишно в създаването на 12-15 филма. Но това не е изненада, защото създадената от Джеф Безос компания в началото на 2022 г. финализира закупуването на MGM за 8.5 милиарда долара.

С тези действия определено се цели традиционното ходене на кино да бъде спасено. Макар в момента приходите в бокс офиса на филми като "Аватар: Природата на водата" и "Крийд 3" да са добри, според данни на Comscore за миналата година в САЩ са спечелени 7.5 милиарда долара от кино.

Капанът с USB-C, който Apple ще заложи на ЕС с iPhone 15

ЕС спечели битката, но Apple явно ще спечели войната

Какво ново около порта на раздора

Впечатляваща сума, но тя е с 30% по ниска от тези, които кината печелеха на годишна база преди пандемията, пише Yahoo Finance.