През 90-те години бяха създадени едни от най-емблематичните музикални хитове, които и до днес пеем с цяло гърло в колата, на караоке или на парти. Ако се замислим върху тестовете на някои от парчетата обаче, вероятно ще ни направи впечатление, че днес те звучат доста обидно. Просто от тогава до сега културните стандарти са се променили.

Топ 10 на най-скъпите музикални видеоклипове на всички времена

Топ 10 на най-скъпите музикални видеоклипове на всички времена

Никой не може да бие Мадона

Ето осем примера за провокативни песни от 90-те, които днес звучат дори още по-обидно.

"Wrong Way" на Sublime (1996 г.)

Хитът на Sublime "Wrong Way" определено е провокативен и това прозвуча в първите му секунди. Още от първия стих на парчето става ясно, че се разказва историята на младо момиче, което е секс работничка. Дали обаче песента е създадена, за да насочи фокуса към тази тема или просто я засяга по небрежен начин, остава въпрос с отворен за интерпретация отговор.

"Indian Outlaw" на Тим Макгроу (1994 г.)

Всички добре знаем, че коренното население на Америка е чувствителна тема, която обаче продължава да вълнува изкуството. Тя е засегната и в първия хит на Тим Макгроу "Indian Outlaw". Сега той със сигурност не звучи политкоректно, но дори и след излизането си през 90-те е срещал противници и някои радиостанции са отказали да го пускат.

"Thinking of You (I Drive Myself Crazy)" на NSYNC (1999 г.)

NSYNC - една от най-известните момчешки банди през 90-те, също има песен, която поражда противоречива дискусия. Но по-проблематичен се оказва конкретно музикалния видеоклип. В него членовете на групата пеят в стая в психиатрична болница, където са попаднали заради това, че са ги "подлудили" жени. На кадрите се вижда също, че някои от изпълнителите са снимани и с усмирителни ризи - или иначе казано неподходящо решение, което не е и в съответствие със съвременните възгледи за психичното здраве.

"Age Ain't Nothing But a Number" на Алия (1994 г.)

Текстът на песента на вече покойната Алия говори сам за себе си, предвид че тя е била само на 14 години, когато я е записала. А парчето звучи още по-противоречиво предвид твърденията, че по това време е излизала с 27-годишния си продуцент Ар Кели. Връзката им е била критикувана в публичното пространство, а през следващите години Ар Кели бива изправен пред множество обвинения в сексуално насилие. Към днешна дата той излежава присъдата си в от 31 години, след като е признат за виновен за трафик на хора, сексуална експлоатация и рекет.

"Dude (Looks Like a Lady)" на Aerosmith (преиздадена през 1990 г.)

Песента, която първоначално излиза през 1987 г., но е преиздадена през 1990 г., е критика към фронтмена на Mötley Crüe Винс Нийл. В автобиография си вокалистът на Aerosmith Стивън Тайлър обяснява, че е объркал Нийл с русокоса жена, защото е изглеждал като такава. В интервю пък Дезмънд Чайлд - съавторът на песента, казва, че тя изобразява транссексуален герой "в положителна светлина". Днес обаче мнозина приемат "Dude (Looks Like a Lady)" за обидна и трансфобска.

"Fancy" на Реба Макинтайър (1990 г.)

Хитът на Реба Макинтайър от 1990 г. "Fancy", който е кавър на оригиналната версия на Боби Джентри от 1969 г., е друга песен, която разглежда противоречивата тема за проституцията. И ако бе издадена днес, едва ли щеше да я чуваме по радиото.

"Trashy Women" на Confederate Railroad (1992 г.)

Феновете на кънтри музиката вероятно биха разпознали "Trashy Women" на Confederate Railroad, ако я чуят. Но вероятно дори и те биха се съгласили, че в наши дни песента не би срещнала широко одобрение. Още заглавието издава, че парчето е просто наистина унизително за жените.

Летният плейлист на Lifestyle.bg

Летният плейлист на Lifestyle.bg

25 парчета, които хората от екипа избрахме

"Ain't No Fun (If The Homies Can't Have None)" на Снуп Дог (1993 г.)

Песента на рапъра Снуп Дог от 1993 г. е определена като "абсолютно непочтена" от The Guardian, цитирани от Best Life. А предвид че би било меко казано неподходящо някой от стиховете да бъде цитиран, това сякаш подсказва достатъчно колко обидно звучи в действителност.