Силата на одобрението на знаменитости в маркетинга е добре известна. Известните личности носят допълнителна информираност и значително повишаване на доверието. Когато известна личност одобри продукт, той незабавно привлича вниманието и печели интереса на потребителите. Хората се доверяват и купуват продукти, свързани с любимите им знаменитости, което води до по-високи продажби и ангажираност. Но всъщност знаменитостите също могат да увеличат и органичните SEO резултати на дадена марка.
Майкъл Мелен, собственик на агенцията за дигитален маркетинг SmartSites, обяснява: "Знаменитостите укрепват доверието, връзките и публичността - всички те са критични компоненти в алгоритмите за търсене на Google." Следователно не трябва да е изненада, че фирмите, притежавани от знаменитости, често доминират в резултатите от търсенето, като постоянно се появяват на първата страница за конкурентни ключови думи. А от Hollywood Life подбират и пет от най-ярките примера и проучват как някои знаменитости са успели да доминират в класирането при търсене.
Casamigos на Джордж Клуни си проправя път към върха на Google
Натискайки се между Don Julio и Espolòn, Casamigos попада в средата на първата страница на Google, ако търсим "текила". Как е стигнала до там? Силни обратни връзки, като статия в Yahoo Lifestyle, озаглавена "Джордж Клуни: 19 снимки, които трябва да видите на сърцеразбивача през годините".
Какво общо имат снимките на Джордж Клуни от 80-те и 90-те години на миналия век с хубавата текила? Не много - с изключение на това, че статията небрежно споменава (с удобна обратна връзка) Casamigos Tequila на Клуни. А за Google това е повече от достатъчно, за да заеме първокласно място на първа страница. Наздраве за това.
Aviation Gin тостове за успех на първа страница с Райън Рейнолдс
Aviation Gin лети високо, кацайки на първата страница на Google за изключително конкурентната дума за търсене "джин". Той дори може да се похвали с включен фрагмент, показващ лицето на Райън Рейнолдс, въпреки факта, че Рейнолдс продава компанията преди няколко години.
Майкъл Мелен обяснява: "Кликванията и изживяването на потребителя на страницата са силни сигнали за класирането в търсенето на Google. Лицето на Рейнолдс помага да се получи щракване, а видеоклипът му задържа потребителите там. И двете имат много силно влияние върху класирането в търсенето."
И така, каква е тайната? Чарът и добре познатото име и лице на Рейнолдс. Лицето му привлича кликванията, а неговите увлекателни видеоклипове привличат потребителите, повишавайки класирането на Aviation Gin.
Забравихме за Dre? Google не го направи. Beats by Dre доминира в класирането при търсене
Dr. Dre оглавяваше класациите в средата на 90-те години. Той го направи отново в средата на 2010 г. от Beats By Dre. Придобит от Apple за 3 милиарда долара преди почти десетилетие, Beats by Dre продължава да процъфтява благодарение на ранния си SEO успех. Според SEO софтуера Ahrefs, BeatsByDre.com се радва на над 750 000 посетители само от органично търсене. Това е впечатляващо за всеки уебсайт, да не говорим за производител на слушалки.
SKIMS на Ким Кардашиян оформят първата страница за бельо
Малко списъци със знаменитости биха били пълни без Ким Кардашиян и този не е изключение. Нейната марка Skims.com се радва на над 35 милиона посетители от органично търсене всяка година. Skims се нарежда на първо място за силно желани термини като "бельо" и "оформящо облекло".
Освен това страницата за калкулатор на размера на сутиена на Skims привлича четвърт милион посетители годишно.
Municipal на Марк Уолбърг: История на успеха с трафик от търсене за 1 милион долара
Стартирала само преди пет години, марката за облекло на Марк Уолбърг, Municipal, сега генерира над 1 милион долара стойност на трафик от органично търсене всеки месец, според Ahrefs.
Този успех до голяма степен се дължи на статута на Уолбърг като знаменитост, който привлече статии от големи издания като People Magazine, Men"s Health, New York Post и Entrepreneur. Освен това, Municipal се радва на видно място в Wahl Street, документална поредица, продуцирана от една от другите компании на Уолбърг и стриймвана по Max на HBO.
Бъдещето на влиянието на знаменитостите върху класирането при търсене
Тъй като алгоритмите на Google продължават да се променят, знаменитостите ще продължат ли да оказват такова влияние върху SEO? Google наистина ли смята, че Джордж Клуни прави най-добрата текила? Райън Рейнолдс прави ли джина по-вкусен? И ако не Клуни или Рейнолдс, кой е най-добрият съдия за добър алкохол?
Едно нещо, което знаем със сигурност е, че Google е страхотен в насочването на хората към това, което искат. Така че докато хората показват благосклонност към знаменитостите, Google също ще го прави.