20 години в Лейкърс под номер 24. Петкратен шампион на NBA и двукратен олимпийски шампион. Коби Брайънт дава всичко от себе си, за да създаде кариерата, която винаги е мечтаел да има.

А успехите му вървят ръка за ръка не само с наградите и възхищението, но и със сериозни суми. Но баскетболът не е единственият начин, по който той успява да трупа състояние.

Спортист за милиони

Брайънт бе най-високоплатеният спортист в отборните спортове според класация на Forbes и сред най-добре платените спортисти като цяло.

В края на активната си кариера получаваше годишна заплата от 25 милиона долара. А от игратa си в NBA спечели общо 328 милиона долара. Това го направи най-високоплатеният играч в асоциацията.

Снимка 464054

Източник: GettyImages

Като добавим към тях и спечелените от рекламни договори 280 милиона, състоянието му днес се оценява на цели 600 милиона.

Желан от всички

Брайънт бе рекламно лице на марки като Nintendo, Turkish Airlines и Sprite. А най-големият договор, който сключва, е с Nike, подписвайки се под сумата от 10 милиона долара на година през 2013.

Освен просто да рекламира модели на марката, създават нови колекции, вдъхновени от Черната мамба, както е прякорът на Коби. В партньорство създават и баскетболна лига за момчета и момичета, която дa им даде възможност да следват мечтите си в спорта - Mamba League.

Снимка 464059

Източник: Facebook / J&J Importaciones ICA

В последствие Брайънт създаде и спортна академия, с която да популяризира любовта към спорта и здравословния начин на живот.

Коби бе натоварен и със задачата да популяризира баскетбола и NBA и извън границите на САЩ. Така през 2015 г. работи с Alibaba Group по създаването на документален филм за живота и кариерата му, който да се излъчва на азиатския пазар. Партньорството с компанията включваше и производството и продажбата на редица брандирани с неговото име и номер артикули.

Бизнес империя

Още преди да приключи активната си спортна кариера, Брайънт решава, че е време да инвестира разумно натрупаното си състояние. През 2013 г., заедно с Джеф Стибел, създават компанията Bryant Stibel и идеята да влязат в света на инвестициите. 

Снимка 464055

Източник: GettyImages

Днес активите на компанията се оценяват на повече от два милиарда долара, инвестирани в акции на компании от различни сфери на бизнеса. А това начинание на Брайънт му дава възможност да докаже, че с каквото и да се захване, винаги е успешно.

Така успешно той продаде и дял от компанията си, произвеждаща спортната напитка Body Armor, на Cоca Cola. Преди това обаче рискува, инвестирайки милиони в този бизнес, който отново може да се определи като печеливш.

Хъсът за успех и ентусиазмът на Коби доведоха и до поредното начинание - основаването на медийната компания Granity Studios, чиято основна цел е да разказва истории, свързани със спорта. И една от тях е тази на самият Брайънт, пише CNN.

Коби Брайънт, NBA и петицията за промяната на логото

Как феновете искат да увековечат Коби Брайънт

Милиони искат промяна

Коби и компанията му създават късометражния филм Dear Basketball, който го превръща в първия баскетболист, печелил Оскар. Издава и автобиографията си - The Mamba Mentality: How I Play.