След дълго чакане и множество шпионски снимки, Ferrari най-накрая разпространи първи официални фотоси и информация за наследника на F430, който е получил наименованието 458 Italia, а не както се очакваше F450.

В новия суперавтомобил на италианците са внедрени последни технологии и се счита, че благодарение на това той ще се превърне в безспорен лидер в този клас. Дизайнът на 458 Italia, както и на всички останали модели на компанията, е дело на Pininfarina, като те са настройвали аеродинамиката му в тунел, в който се тестват болидите на Ferrari за Формула1.

При конструирането на окачването на автомобила инженерите на Ferrari са приложили натрупания си опит от F430 Scuderia. В неговото разработване са участвали Михаел Шумахер и експерти от компанията Alcoa, която е построила нов завод в близост до този на Ferrari, именно за да произвежда в него алуминиевите шасита за този и други модели на луксозната марка.

Сърцето на Ferrari 458 Italia е 4.5-литровият V8 двигател, който е с най-голямата мощност сред всички познати агрегати с такъв обем, а именно 562к.с. при 9 000об/мин. 4498-кубиковият двигател достига максимален въртящ момент от 539Нм. при 6 000об/мин, като 80% от него е наличен още при 3 250об/мин.

Агрегатът е комбиниран с новата седемстепенна трансмисия с двоен съединител на Ferrari, като това съчетание позволява на 458 Italia да ускорява от 0-100км/ч. за 3.4сек. и да равива максимална скорост от 325км/ч., а отделяните CO2 емисии са 320гр/км.

Инженерите на Ferrari са оборудвали 458 Italia с диференциал E-Diff, система за тракшън контрол F1-Trac skid control, който заедно с ABS-а се контролират от един блок за управление. Автомобилът е получил също изцяло нова спирачна система, която приближава накладките към дисковете при повдигане на крака на водача от педала на газта. Благодарение на това, при скорост от 100км/ч. на колата са и необходими само 32,5 метра, за да спре.

Официалната премиера на Ferrari 458 Italia ще се състои по време на изложението във Франкфурт през септември, а продажбите на суперавтомобила ще стартират месец по-късно, като цената му ще започва от 170 000 евро.

autoblog.bg