Тази седмица Европейският парламент одобри цял списък с промени, които целят да осигурят максимална безопасност за шофьори и пешеходци на територията на континента.
Най-обсъжданата и спорна промяна е въвеждането на системи в новите автомобили, които сами засичат ограниченията на скоростта, четейки пътните знаци, и не ни позволяват да надвишим определената стойност.
Източник: European Commission
Тъй като предложението за подобна промяна бе срещнато с отпор, Европарламентът достигна до компромисен вариант, в който шофьорите биха могли да надвишат максимално допустимата скорост с по-силно натискане на газта.
В тези случаи обаче, "черна кутия", каквато се изисква да имат бъдещите коли, ще записва точно с каква скорост и при какви обстоятелства надвишаваме обозначените лимити. В случай на пътен инцидент, държавните органи ще могат да разгледат записите от кутията и да решат дали скоростта и поведението ни са били причината за произшествието.
Източник: European Commission
В този ред на мисли, нововъведенията в законите предвиждат инсталирането на камери и специални сензори в автомобилите, които ще отчитат дали се разсейваме, гледаме в телефона си или просто сме твърде изморени, за да караме.
Колите и бусовете ще бъдат оборудвани и със системи за асистирано поддържане на пътна лента, нови системи за по-бързо спиране и нови, по-надеждни колани.
Новите регулации влизат в сила през 2022 г., а дотогава е възможно да научим и за още подобни промени.
posredstven
на 23.05.2019 в 22:03:34 #1Само ще отворите работа на програмистите, и тези които слагат чипове. То и без това колите произведени след 2012 са вече еднодневки и с малко ресурс