Днес приключва производството на един от най-вълнуващите и успешни суперавтомобили - Lamborghini Murciеlago.

Последната бройка слезе от конвейера в Санта Агата Болонезе на 11 май тази година, а днес във фабриката бе организирано символично сбогуване с модела.

LP 670-4 Superveloce гордо носи производствен номер 4099. Това го превръща в най-масовия 12-цилиндров модел на Lamborghini за всички времена и в най-успешния суперавтомобил.

Краят на производството бе отбелязан днес във фирмената фабрика под формата на специално изложение с най-емблематичните автомобили на „черния бик", обзаведени с мотор V12 - 350 GT, Miura, Countach и Diablo, естествено ескортирани от Murciеlago SV в символична последна разходка пред портала на завода.

„Историята обаче продължава, защото през 2011 г. ще направим следващата стъпка към бъдещето с наследника на Murciеlago, който ще е с невероятни технологии", заяви Щефан Винкелман, глава на компанията.

Първият Murcielago бе представен през 2001 г. Той е с V-образен 12-цилиндров 6,2-литров мотор с макс. мощност 580 к.с. Следват LP 640 с 6,5-литров работен обем и макс. мощност от 640 к.с. Последното Murcielago e LP 670-4 Superveloce с макс. 670 к.с. и маса, намалена със 100 кг. То ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,2 сек и развива макс. скорост от 342 км/ч.
Speed-Press