Dodge пуска Challenger R/T Classic със задачата да върне уважението към историческото наследство на този модел, образец на американския спортен дух. Мощността и естетическите елементи напомнят за съществувалото славно време на "pony cars".

Базиран на версията R/T, Dodge Challenger R/T Classic застава между него и екстремната модификация SRT-8, подсилена от 6,1-литров V8, развиващ 425 к.с. и 310 Нм максимален въртящ момент.

Dodge Challenger R/T Classic е наследил 5,7-литров HEMI V8 мотор с 376 к.с. и 555 Нм, които са "базови" при версията R/T. Трансмисията е механична с шест предавки. Като опция се предлага автоматичната петстепенна скоростна кутия, с която мощността е намалена с 4 к.с. на 372 к.с. С механичната трансмисия R/T Classic ускорява от 0 до 60 мили в час (0-96 км/ч) за по-малко 6 секунди.

В естетически план Challenger R/T Classic също се отличава от събратята си. Капакът е с два малки въздухоотвора, в дясната част на радиаторната решетка е поставена плочка "R/T", а типографията на страничните ленти е старомодна.

Капачката на резервоара е полирана с хром, а на задния капак е монтиран малък спойлер. Джантите отново са хромирани с пет лъча, но дизайнът им е по-ексклузивен.
Цената на Dodge Challenger R/T Classic e 34 005 долара, което е с около 3500 долара повече от R/T.

Speed-Press