След сериозния пробив с възраждането на бившата английска легендарна марка Мini, сега от BMW се готвят да повторят успеха си с друг известен автомобил от годините след Втората световна война - приличащата на топка БMW Isetta, съобщава Auto Press.

Автомобилчето е отпреди половин век - време, в което е имало изключително остра нужда от евтино превозно средство на къси разстояния.

Оригиналният му дизайн е италиански, а производството й е било организирано в страни като Испания, Белгия, Франция, Германия, Британия и дори в Бразилия.

Заради почти яйцевидната си форма колата получава в Германия прякора „търкалящо се яйце", а в Бразилия - „женската футболна топка".

Още в ранните времена на съществуване на автомобила BMW купува правата върху марката, внася сериозни промени в задвижването му, като го организира около собствения си едноцилиндров, четиритактов мотоциклетен двигател с ходов обем 247 куб.см и максимална мощност 13 к.с.

Баварците оставиха почти непокътнати основните елементи на италианския дизайн на автомобила, но промениха доста съдържанието на миниколата, така че почти няма механични части, които да са идентични за първообраза Iso Isetta и BMW Isetta Моtо Coupe.

Първата BMW Iseta се появява през април 1955-а година.

Днес BMW бърка отново в архивите си и скоро ще поднесе на автолюбителите нов микроавтомобил BMW Isetta, но този път създаден според изискванията на 21-и век.

С минималните си размери и кабина в която се влизаше едва ли не през предното стъкло, старата Isetta беше незаменима в града и много лесна за паркиране.

Колата беше дълга едва 2.4 метра, а вътре имаше място за двама възрастни и много малко багаж.

Новата кола ще е по-голяма и за разлика от оригинала ще има четири, а не три колела. Няма да го има и влизането в автомобила през предната му част заради съвременните изисквания за безопасност, но новата Isetta ще запази в много голяма част симпатичния вид на старата.

В новата кола е запазено задното позициониране на двигателя. Заради малкия си габарит, съвременен двигател и ниска маса, колата ще има възможност да стане най-икономичната и чиста машина в цялата гама на BMW, заради най-ниското количество отделян въглероден двуокис.

Новата Isetta може би ще стане достоен противник на такива вече изявени модели като новият FIAT 500 и Smart ForTwo.