Размерите сами по себе си подсказват, че това е SUV с напълно нови пропорции. С дължина от 4.63 м и ширина 1.88 м Audi Q5 е висок само 1.65 м, което го отличава сред конкурентите и извайва спортния му силует. Нещо повече, този SUV е уникален в своя клас с ниския си коефициент на въздушно съпротивление - 0.33.

Предницата е доминирана от изразителни фарове, разположени от двете страни на добре познатата трапецовидна предрадиаторна решетка. Погледнат отстрани, автомобилът впечатлява с големите си колела и издигащите се плавно линии.

Увенчани с рейки за багаж, елегантните наклонени линии на покрива подчертават стройния силует, който прилича повече на купе. Задната част е обхваната изцяло от алуминиева врата. Задните блок-светлини могат да бъдат изпълнени с модерните и грабващи окото светодиодни технологии.

Audi Q5 се предлага с два основни пакета - S-line, който придава категорично спортно излъчване на SUV и алтернативната off-road линия, която се характеризира със защитни лайстни отпред, отзад и отдолу и 19-инчови гуми с алуминиеви джанти.

Автомобилът притежава и най-голямото междуосие в сегмента (2.81 м), което е предпоставка за просторно вътрешно пространство и комфорт за пътниците на борда. Той с лекота приютява пет човека.

След сваляне на облегалките отделението за багаж, което предлага и достъп до второ пространство под пода, се увеличава от стандартните 540 л до впечатляващите за този клас 1560 литра.

В интериора са използвани дизайнерски решения, характерни за марката, но се предлагат и уникални елементи. Ориентираното към шофьора табло например е поставено по-високо в хармония с по-изправената позиция при шофиране. Изчистеният интериор е привлекателен с изтънчените си материали - алуминий, благородна дървесина, хром, естествена кожа и модерната материя алкантара.

Новото Audi Q5 е оборудвано стандартно с електромеханична ръчна спирачка, интелигентен ключ за лесен достъп, автоматичен климатик, вграден в контролните уреди бордови компютър, голям монитор в горната част на средната конзола и вградена навигационна система.

Двигателите са три: един бензинов и два дизелови. Всички те са с директно впръскване на горивото и турбокомпресорно пълнене.

Познатият бензинов 4-цилиндров 2.0 TFSI е напълно преработен. Максималният му въртящ момент от 350 Нм е на разположение още при 1500 об./мин и остава почти постоянен до 4200 об./мин. С него новото Q5 спринтира от 0 да 100 км/ч само за 7.2 сек и достига максимална скорост  222 км/ч. При това средният разход на гориво не надвишава 8.5 л/100 км.

Също 4-цилиндров и 2-литров е и дизеловият 2.0 TDI. Той е усъвършенстван благодарение на използваната Common-rail технология. С неговите 350 Нм в работния диапазон между 1750 и 2500 об./мин, той осигурява стабилна мощност от 125 кВт (170 к.с.). Средният разход на гориво е 6.7 л./100 км. Той изстрелва Audi Q5 от 0 до 100 км/ч за 9.5 сек., а максималната скорост е 204 км/ч.

Най-мощният агрегат е 3.0 TDI. Той осигурява "приятните" 176 кВт (240 к.с.) и впечатляващите 500 Нм в целия диапазон между 1500 и 3000 об./мин. Той пренася Audi Q5 до 225 км/ч, като първите 100 от тях изминава само за 6.5 сек. Изразходва средно 7.7 л/ 100 км гориво

Двигателят 2.0 TDI предава мощността си през 6-степенна механична предавателна кутия с ръчно управление. За двата останали агрегата  3.0 TDI и 2.0 TFSI в AUDI са разработили модерната предавателна кутия S tronic - нова трансмисия с двоен съединител и седем предавки.

Ходовата част е пет-звенното независимо окачване отпред и трапецовидното окачване отзад са изработени почти изцяло от леки алуминиеви сплави. Диференциалът  отдолу предава управляващия импулс директно към колелата. Мощни спирачки осигуряват сигурно спиране.

Audi Q5 вече спечели и наградата „Златен волан" в категорията SUV.