Андре Гюстав Ситроен е роден на 5 февруари 1878 г. в Париж в семейството на холандски търговец на диаманти и майка полякиня. Баща му умира, когато Андре е едва 6-годишен и той е отгледан от майка си.
На десет години Андре се влюбва безнадеждно в Жул Верн, като книгите развиват у него нешаблонно мислене и постоянен стремеж към прогрес.
Той завършва знаменитото Политехническо училище в Париж през 1900 г. и само на 22 години при посещение в Полша открива процеса на нарязване на зъбни колела с дизайна "шеврон" и купува патента.
През 1902 г. посещава заводите на Хенри Форд в САЩ, откъдето се връща пълен с идеи. След това работи като инженер в различни неголеми фирми. През 1908 г. постъпва на работа в компанията за автомобили на братя Морс, като благодарение на упоритата му дейност производството на компанията нараства десеторно - от 125 на 1200 автомобила годишно.
В същото време Андре Ситроен се занимава с производството на снаряди и двойно наклонени зъбни колела - прочутият двоен шеврон, станал емблема на световноизвестната фирма, носеща неговото име и днес.
През 1914 г. се жени за Георгина Бингер, дъщеря на генуезки банкер, с която имат четири деца. Два месеца по-късно избухва войната. Като капитан от артилерията, виждайки недостига от амуниции за фронта, той настоява пред правиителството за създаване на военно предприятие с капацитет 5-10 000 снаряда дневно. Създаденото от него дружество прави до 11 ноември 1918 г. 24 милиона снаряда.
Необходимостта от реорганизация на автомобилното производство за военни нужди, логично навежда Андре Ситроен на мисълта да използва в Европа постигнатото от Хенри Форд. Преустройства военното си предприятие в автомобилно, като Андре не се смущава да използва и идеята на Хенри Форд за направата на здрав, надежден и преди всичко нескъп автомобил, достъпен за хората с нормални приходи и средно ниво на живот.
За тази цел Андре Ситроен основава акционерно дружество Societe anonime Andre Citroen, което пуска на пазара първия си автомобил - модел А, през 1919 година. Продукцията става популярна изключително бързо, спечеленото признание позволява на френския инженер и предприятието му само за шест месеца да произведе 2800 автомобила от този модел.
Към 1929 г. Societe anonime Andre Citroen успява да произведе 103 хиляди автомобила. Немалък дял в търговския успех на фирмата има огромното уважение на Андре Ситроен към рекламата и пълното му разбиране за голямата й роля в търговията с автомобили. И в тази област великият френски инженер, един от членовете на Европейската зала на автомобилната слава, успешно прилага американския опит.
Много популярни стават такситата, правени от компанията, първите от които се появяват през 1921 г., а към 1933 г. 90 на сто от всички парижки таксита носят на радиаторите си емблемата на двойния шеврон.
Андре Ситроен е един от първите в Европа усвоил разбирането, че колата не е само средство за превоз. Като доразвитие на този глобален възглед той създава първата кредитна компания в индустрията, първата мрежа за продажби на автомобили, първият каталог за резервни части, едногодишната гаранция, следпродажбен сервиз, първата европейска кредитна компания за потребители - Socav, първите пътни знаци /всичките носещи логото на фирмата/, първата система за превенция на автомобилните катастрофи. Създава таксиметрова и автобусна компании, както и собствена застрахователна компания.
Към всичко това се добавя грижата му за работниците - и днес са актуални програмите му за здравето на работниците, най-вече на жените, той е направил специална работилница за инвалиди, намирал е топла дума за всеки по време на ежедневната си обиколка на предприятията.
За съжаление на мнозина идва най-голямата икономическа криза на 20-и век - "Голямата депресия". Тук Андре Ситроен не проявява нужната далновидност, не взима мерки за съкращаване на разходите и производството. През 1934 г. създава поредния нов модел - Citroen 7, но точно тогава банкрутира и загубва контрол над "рожбата" си - Societe anonime Andre Citroen.
Компанията е успешно реорганизирана от новите й собственици, които обаче са достатъчно досетливи да запазят славното й име.
Интересите на Андре Ситроен в никакъв случай не се капсулират само около създаването на проекти на нови автомобили и производството им. Той финансира най-различни научни експедиции, участва непрекъснато в автомобилни състезания. Световна известност получават организираните от него маратонски прекосявания на Сахара, Азия и Африка. На Париж подарил осветлението на Триумфалната арка и на площада на Съгласието /Конкорд/.
Днес компанията Citroen влиза в най-голямото френско обединение за производство на автомобили - PSA Peugeot-Citroen, а "щаб-квартирата" й се намира в Нейи-Сюр-Сен.
Пиер-Пежо, шеф на надзорния съвет на PSA Peugeot-Citroen и Клод Сатине, управител на Automobiles Citroen, откриват заедно домът на живата памет на марката Citroen - Le Conservatoire.
В този център са изложени 300 модела на фирмата, събрана е огромна документация, както и сувенири и реликви свързани с историята на "двойния шеврон". Строителството на центъра, разположен директно до завода на Citroen в Олней сю Боа, е започнало през март 2000-а година и е завършило за по-малко от година. Втората година е отишла за събирането на автомобилите и архива, които сега са разположени на обща площ от шест и половина декара. Автомобилите заемат по-голямата част от нея - пет декара, за поддръжка и сервиз на колите е отделен един декар, а за архива половин.
Колекцията е раделена на тематични части от историята на фирмата - серийни автомобили от началото до днес, концептуални модели, спортни автомобили, архивни материали и колекционерски обекти. Сред автомобилите своето важно и естествено място са намерили "перлите" на историята на Citroen - Тип А, 2 CV, Traction Avant, DS, SM, както и много други, представени в различни варианти.