По думите на нейния автор експозицията е забавна реплика на водещата в момента художествена мода по света - неореализма.
Този подновен реализъм има сериозно основание за присъствие, защото крайният естетски (на моменти дори и зрелищен) модернизъм се превърна в "делничен" от употреба, изчерпи и загуби енергията си и се превърна в непретенциозен фон на новите духовни изисквания, смята Кърджилов.
Мистицизмът показва близост до теологическите и философските доктрини и практики, на които не са чужди крайните ефекти на "тъмното знание", което довежда до екстаз.
„За жалост оживлението на мистицизма е свързано с упадъка на античния свят и насърчава магическата спекулация, която убива постиженията на гръцкия рационализъм и възражда суеверието.
Извън нея, разбира се, съществува и мистична духовна традиция, проникнала не само в науката, но и наследила античната идея за съзвучност на звездния и земния свят. Такава традиция пронизва и изобразителното изкуство."