Както беше съобщено през септември, Meta се готви да представи нова опция за абонамент за потребителите на Facebook и Instagram в европейските страни.

Meta, Facebook и ще се превърне ли социалната мрежа в магазин за приложения

Ще се превърне ли Facebook в магазин за приложения

Неочакван завой

Опцията беше поискана от ЕС като алтернатива за тези, които не искат да виждат рекламите на компанията в своите профили.

В изявление, публикувано вчера, 31 октомври, Meta казва, че за да "спазва развиващите се европейски разпоредби", е решила да пусне нова опция за абонамент в ЕС, ЕИП и Швейцария.

Снимка 640101

Източник: iStock

Потребителите на Facebook и Instagram ще могат да се абонират, за да не виждат реклами през ноември, като това също включва, че тяхната информация няма да се използва за реклами.

Що се отнася до цената, Meta обяви, че в зависимост от това от какво устройство е закупен абонаментът, цената може да бъде по-висока или по-ниска.

Така абонамент за Facebook и Instagram без реклами ще струва 9.99 евро на месец в уеб приложението, но потребителите на iOS и Android ще трябва да плащат по 12.99 евро на месец за същия тип абонамент. 

Снимка 640102

Източник: iStock

Според Meta, след като бъде активиран, абонаментът ще бъде прилаган за всички свързани акаунти във Facebook и Instagram.

Лошата новина е, че от 1 март 2024 г. ще се прилага допълнителна такса от шест евро на месец в уеб приложението и осем евро на месец за iOS и Android за всеки допълнителен акаунт.

Ако нямаме нищо против да виждаме реклами във Facebook и Instagram, тази промяна няма да ни засегне по никакъв начин.

Meta, Facebook, Instagram, Meta Verified и какво представлява новата услуга

Зукърбърг копира Мъск и въвежда платен Facebook и Instagram

Пак по-скъпо за iPhone

Абонаментът има за цел само да предостави на потребителите опция в случай, че не искат да виждат реклама на техните страници и не искат данните им да бъдат ползвани за маркетингови цели.