За разлика от говорителите в телевизионните предавания, създателите на съдържание в YouTube печелят толкова, колкото успеят да си изкарат - таван на заплата няма.
Платформата дава възможност на милиони креативни хора да споделят с публиката си идеи и забавни видеа, а рекламодателите плащат нереални суми, за да покажат продукта си чрез някой, когото много потребители отдадено следват и гледат.
Най-вълнуващото при YouTube е, че няма стандарт за това какво съдържание би донесло печалби. Затова и всеки е свободен да прави каквото му харесва.
8-годишният Раян например, който има над 17 милиона последователи, обича да си играе с играчки. Това е.
По данни на Forbes, през 2018 г. малчуганът е спечелил цели 22 милиона долара от това си занимание, което споделя с милионите си фенове чрез YouTube видеа в канала си Ryan ToysReview.
Мъникът привлича вниманието на огромни производители и промоутъри на детски продукти, и прибира чекове от по няколко стотин хиляди, за да си поиграе с определена играчка пред камера.
Веднага след Раян в класацията за най-високоплатени ютюбъри е Джейк Пол с приходи от 21.5 милиона долара, който печели популярност предимно от това да се забърква в драми с други онлайн звезди. Пол спечели и доста покрай боксовия си мач с Деджи през август.
PewDiePie, най-големият ютюбър, е чак на девето място в списъка на Forbes и е спечелил 17 милиона долара през 2018 г. Феликс Шелбърг е далеч пред повечето си колеги, що се отнася до брой абонати, и има рекордните 73 милиона.
Логан Пол, който в началото на 2018 г. забърка един от най-големите скандали, които YouTube обществото е виждало до момента, е запратен чак на десето място с печалби от 14.5 милиона долара.