През 30-те години на миналия век, комисарят по строителството в Ню Йорк Робърт Моузес построи магистрала и няколко моста, с цел облекчаване на задръстванията в най-големия град на Америка - Ню Йорк. Но резултатът е все същият - по-лош трафик.
Какво се случва
Осем десетилетия по-късно експертите по транспорта наблюдават подобно явление с най-новите градски иновации в света - услугите за споделено пътуване. Според ново проучване, Uber, Lyft и техните по-малки конкуренти блокират големите градове в САЩ, без да се облекчават задръстванията, като дори се създава още по-голям трафик.
Нюйоркският градски съвет започна да обмисля решения, целящи ограничаване на услугите за споделени пътувания.
Източник: iStock
Защо се налага
Въпреки голямото обещание за по-бързо придвижване, по-удобни и чисти за хората градове, с много по-ефективен и индивидуален транспорт, всъщност се оказва, че това не се изпълнява, защото според изследването не само не разрешаваме проблемите си, а се насочваме и към по-големи.
Брус Шалър, бивш заместник-комисар по транспорта в Ню Йорк и автор на доклада, споделя пред Axios, че хората предпочитат да използват Uber, вместо да си хванат обществен транспорт или да ходят пешa, което влияе негативно на движението по пътищата.
"Uber и други услуги за споделено пътуване, може да не са влошили трафика от самото начало, но в момента те очевидно са източник на задръствания и за да се справим с трафика, трябва да се справим с тях", заключва Брус Шалър.
Bony
на 11.09.2018 в 17:42:25 #5NikB реват не само таксиджиите , реват и шофиорите на Uber , (не правят пари) и са принудени да работят повече от 12 часа затова е и тоя трафик. Реват и пътниците понякога когато видят сметката си след съответния Surge ( практика въведена от Uber)за да поканят шофиорите обратно в трафика примамени от по голямата тарифа. Ще питаш откъде зная ? Работих за Uber няколко месеца , ползвам Uber и като пътник така че имам поглед и от двете страни . Предимствата на Uber за пътника и инвеститорите са безпорни. Тази App технология е бъдещето но тук коментираме трафика който те създават. Много малко са пътниците които ползват Uber pull а и шофиорите на Uber не го харесват защото накрая взимат по малко пари, така че расажденията на #1 Божидар че Uber намалявал трафика и статията е поръчкова от конкурентните таксита в България и USA са пълни глупости. Моето мнение е неутрално и съм съгласен със заклученията от това проучване в статията. Аз карам в тоя трафик всеки ден за независима лимо компания и предлагам ако някой не вярва в написаното да се свърже с мен . Ще го повозя безплатно в Мanhattan. Пред фактите и Боговете мълчат .
NikB
на 11.09.2018 в 08:35:57 #4Написаното от 2 потвърждава тезата на 1 - класическите таксиджии реват.
Будала
на 11.09.2018 в 01:46:01 #3Напълно съм съгласен с коментар #2! В Чикаго трафика стана непоносим заради Убер Х!
Bony
на 10.09.2018 в 21:40:29 #2Драги Божидаре не знам къде живееш в Америка но явно не е в New York City . Единственото вярно което си написал е че Uber е по евтин от редовните таксита и за това хората тук го предпочитат. Статията е за трафика който Uber , създава и е напълно вярна . Аз живея точно в New York и от 20 години работя в града като limousine driver . Uber с агресивна и подвеждаща кампания буквално излъгаха към 80,000 нови водачи,които теглиха кредити за коли и сега се чудят как да ги изплащат. Трафика сега в Manhattan и другите квартали е просто жесток и е смешно да го сравняваш със София. Не случайно Taxi and Limousine Commission която регулира тоя бизнес в New York най накрая излязоха с решение за ограничаване на регистриране на нови коли за лимо бизнес. Повече за проблема ще научите на : NYC.gov/tlc
bozhidar-kirchev
на 10.09.2018 в 20:35:02 #1Поръчкова статия от таксимеровите компании в БГ и САЩ. От няколко години живея в щатите и Uber и Lyft не само, че намаляват трафика, но и са по-евтини от таксиметровите компании. Хората ги предпочитат, защото са и по-чисти и по-точни, а освен това са и по-екологични(повечето карат хибридни или електирчески коли). Трафикът в Ню Йорк е в пъти по-малко натоварен от този в София. Това което четох тук е, че в Ню йорк таксиметровите компании са загубили сериозен дял и тъй като в град почти всички работници членуват в синдикати се опитват да наложат ограничения на Uber и Lyft. В тази насока са и услилията да докажат, че негативете от тях са повече отколкото позлите. При полжение, че в една кола се движат 2-3 различни жители на града, няма как трафика да е повече, отколкото, ако ползваха алтернаивен транспорт. Разликата в цената на фирмите за споделено пътува и градския транспорт са значителни, така че който иска да ползва автобуси и метро ще го направи.