През 30-те години на миналия век, комисарят по строителството в Ню Йорк Робърт Моузес построи магистрала и няколко моста, с цел облекчаване на задръстванията в най-големия град на Америка - Ню Йорк. Но резултатът е все същият - по-лош трафик.

Какво се случва

Осем десетилетия по-късно експертите по транспорта наблюдават подобно явление с най-новите градски иновации в света - услугите за споделено пътуване. Според ново проучване, Uber, Lyft и техните по-малки конкуренти блокират големите градове в САЩ, без да се облекчават задръстванията, като дори се създава още по-голям трафик.

Нюйоркският градски съвет започна да обмисля решения, целящи ограничаване на услугите за споделени пътувания.

Снимка 377488

Източник: iStock

Защо се налага

Въпреки голямото обещание за по-бързо придвижване, по-удобни и чисти за хората градове, с много по-ефективен и индивидуален транспорт, всъщност се оказва, че това не се изпълнява, защото според изследването не само не разрешаваме проблемите си, а се насочваме и към по-големи.

Брус Шалър, бивш заместник-комисар по транспорта в Ню Йорк и автор на доклада, споделя пред Axios, че хората предпочитат да използват Uber, вместо да си хванат обществен транспорт или да ходят пешa, което влияе негативно на движението по пътищата.

"Uber и други услуги за споделено пътуване, може да не са влошили трафика от самото начало, но в момента те очевидно са източник на задръствания и за да се справим с трафика, трябва да се справим с тях", заключва Брус Шалър.