Наскоро Wall Street Journal публикува статия, която наистина ни кара да се замислим в дълбочина за някои от ефектите, които социалните мрежи тепърва ще имат върху живота и икономиката по целия свят.
Въпросът в случая е как социалните мрежи ще повлияят на индивидуалното застраховане и ще се превърнат в ключови източници на информация за застрахователите.
Обикновено цената на различните лични застраховки се образува на базата на историята ни, здравословното ни състояние, навиците ни, местоживеенето ни и доста други фактори, които няма нужда да изброяваме сега.
Практиката до момента е повечето от тези данни да бъдат доброволно предоставяни на застрахователите посредством безкрайни формуляри, които всеки от нас попълва при кандидатстване за застраховка.
Източник: iStock
С глобализирането на технологиите и натрупването на умопомрачителни количества информация и данни за всеки от нас, в бъдеще застрахователите ще изоставят тези формуляри и ще се насочат към банките за лични данни.
Така например няма да можем да излъжем дали сме пушачи или не, дали пътуваме често и къде, защото компаниите лесно ще могат да получават подобни данни по дигитален път.
Снимка, на която скачаме от висока скала или цепим дърва с голяма и страшна брадва, може да ни коства по-висока застрахователна такса, пише WSJ.
Източник: iStock
Важно е да отбележим, че не става въпрос за индивидуално проникване на човек в социалните ни профили, а за черпене на комплексни данни, събрани посредством алгоритми от най-различни източници.
Тези данни ще дават готови индекси на застрахователите, които ще рефлектират това какви сме и колко рискови личности сме.
Ами...и без това не харесвахме застрахователите и Facebook, така че не сме в шок. Просто се питаме докъде може да достигне дигиталното профилиране на хора, но дори не сме сигурни, че сме готови за отговора.