Най-мразеният ден от седмицата. Може да се кичи точно с тази титла, но понеделникът е идеалното време да планираме седмицата си в аванс и да избегнем пропуснати крайни срокове, обещани обаждания и пропуснати обеди. Ето как да организираме най-ефективно работния си график.

"Не" на сутрешната понеделнишка оперативка

В анонимно онлайн проучване само 1 на всеки 3 служители смята, че срещата на екипа в понеделник сутрин е полезна за работата. Ако зависи от нас, бихме изместили оперативката за понеделник следобед.

Имейлите могат да почакат

Изследване показва, че прекарваме 1/3 от времето в офиса в четене и отговаряне на имейли. От там обаче едва 30 % са важни и имат нужда от отговор. Ако искаме да започнем седмицата ефективно, най-добре да прегледаме набързо пощата за спешни неща, след която да я затворим, докато отхвърлим належащите текущи задачи.

Снимка 351211

Източник: iStock

Умствената умора е факт

Всеки средностатистически възрастен човек е принуден да взима около 35 хиляди решения на ден. С подобно натоварване не е чудно, че понякога простите задачи ни се опират. Затова е добре да планираме понеделника като ден за ефективна работа, а не разчистване на пощата и съзерцаване на дългия списък със задачи.

Срещи за не повече от 30 минути

Цели 71 % от мениджърите намират срещите със служители за неефективни. А причината е прекалено дългото време, което им се отделя. Почти всеки губи внимание след около 30 минути, което е и оптималната продължително за работна среща.

План на почивката

За да не пропускаме обяда и не прегаряме на работното място, учените съветват да планираме от сутринта времето за почивка. 15 минути сутрин и следобед за разходка в близкия парк или дори стоене на балкона, както и час за обяд - така ще се чувстваме заредени и готови за работни подвизи.