СУХАТА ИНФОРМАЦИЯ
Модификация:
2.0 D4
Работен обем: 1969 куб. см.
Мощност: 190 к.с.
Въртящ момент: 400 Нм
Ускорение: 7.9 сек. до 100 км/ч
Максимална скорост: 220 км/ч
Среден разход: 4.6 л/100 км
Трансмисия: 8-степенна автоматична
Базова цена: 71 380 лв.

За мнозина името на шведската автомобилна компания Volvo се свързва неизменно с деветдесетарските комбита, които освен като верен спътник на хиляди семейства в Европа и Северна Америка, бяхме свикнали да наблюдаваме и в ролята на състезателни автомобили на пистата в световни шампионати за туристически автомобили.

Разбира се, в последно време ситуацията доста се разми - Volvo започна да развива компактния сегмент, комбитата загубиха от своята популярност, а линията от SUV модели нарасна неимоверно. И все пак, там някъде, на заден план, продължи да стои доброто старо комби на Volvo.

Снимка 414560

Източник: Volvo

КАКВО ПРЕДСТАВЛЯВА

Накратко казано, това е един нетипично красив за сегмента автомобил. Комбитата обикновено приличат на преработени седани, докато тук ясно се забелязва, че колата е проектирана да бъде комби, което превръща практичността не просто в необходимост, а в нещо, което човек истински да пожелае.

V60 следва класическата идея за комби - два реда пълноразмерни седалки плюс огромен багажник и рязко скосена задна част с голям отвор за товарене - но с много по-ниска линия на покрива. Така от Volvo са успели да съхранят всичко, което хората обичат в комбитата, но са минимизирали щетите по външния вид. С по-прости думи, това комби би радвало и майката, и децата, но най-вече таткото, защото V60 изглежда не просто като утилитарен продукт, а като автомобил, с който можеш да вбесиш съседите си от завист.

Снимка 414559

Източник: Volvo

Най-хубавото е, че Volvo V60 е завършен автомобил с добре осъзната идентичност. При него няма колебания, каквито често срещаме в други автомобили. Той не се преструва на спортен автомобил, не иска да ни убеди, че седим в президентска лимузина, нито че разполагаме с проходимостта на джип, само защото отвън има няколко пластмасови защитни елемента.

Нищо от това не е част от характера на V60, напротив. Това комби е тук, за да ни даде цялото удобство на света, предоставяйки ни десетки настройки на седалките, да ни прости, когато сме се загледали в телефона, натискайки спирачките аварийно вместо нас, и да ни накара да се обърнем всеки път, когато се отдалечаваме от него на паркинга.

Снимка 414567

Източник: Volvo

КАК СЕ УСЕЩА

Може да: транспортира пералня
Не може да: си отваря стъкления покрив
Липсва му: малко повече пространство на задните седалки

Получаваме най-доброто от три свята. Автомобилът се държи чудесно на пътя, не се поклаща като венецианска гондола и ускорява с лекота, което го прави подходящ избор за истински автомобилен фен.

От друга страна, същият този автомобилен фен може да свърши куп работа с него, защото багажникът е огромен и може да побере всичко - от пълноразмерен велосипед (стига да сгънем облегалките на задните седалки, разбира се), до поне 20 кашона с хартия за принтер, макар че не знаем в XXI век на кого би му трябвало подобно количество хартия. И на трето място - удобен е за ползване в града, въпреки щедрите си размери.

Снимка 414552

Източник: Volvo

В по-високите нива на оборудване разполагаме с напълно дигитален инструментален панел, чиито възможности дизайнерите на Volvo са използвали в максимална степен. Хубавото при липсата на аналогови стрелки е, че информацията може да се адаптира според съответните нужди в дадения момент. Ако пуснем системата за автоматично поддържане на скоростта, например, километражът се променя, за да ни укаже каква стойност сме въвели. Не че решенията при други автомобили не са също толкова ефективни, просто при Volvo е много по-разбираемо, удобно и приятно за окото.

Снимка 414557

Източник: Volvo

Същото важи и за големия дисплей на централната конзола, който за разлика от много други системи в други марки и модели, е изключително лесен и приятен за ползване. Менютата и интерфейсът са интуитивни и лесни за възприемане само след няколко минути работа.

Нещо повече, в долната му част има бутон, който ни връща на началния екран, където и да се намираме в менютата. Всичко това е комбинирано с добрата стара "врътка" за увеличаване и намаляване на звука, защото от Volvo знаят, че модерният подход не изключва добрите класически решения от миналото.

Снимка 414556

Източник: Volvo

КАКВО НЕ МУ ХАРЕСАХМЕ

Основният позитив на Volvo V60 - неговият външен вид - е и основният недостатък на колата. Заради ниския покрив, който кара колата да изглежда толкова елегантно, пространството за глава в интериора не е сред най-добрите. Особено на задните седалки. По-високи хора не биха се чувствали особено удобно отзад, но пък и едва ли бихме поканили волейболен отбор в колата си.

Снимка 414554

Източник: Volvo

Не ни хареса и че стъкленият панорамен таван на тестовата кола не се отваря, но ако инженерите бяха предвидили механизъм, това щеше допълнително да намали мястото в интериора, така че им прощаваме.

Снимка 414553

Източник: Volvo

Цената също не е от най-силните страни на V60. Всичко започва от около 70 000 лева, за които можем да се сдобием с добре оборудван SUV модел. И бихме сбъркали. Volvo V60 е много повече от очевидният избор. Просто защото е осъзнатият избор. Той е за хора, които знаят какво търсят в един автомобил - ясна концепция и чудесно изпълнение.