Има ли случай, в който ви се иска просто да се возите, без да мислите? Ей така, просто да се качите в автомобила си и да потеглите нанякъде, да се насладите на пътя, да кривнете от него, да отидете да нагледате планинската си вила, която не сте виждали от миналата есен? И да не трябва да подготвяте специално автомобила си за всичко това. Звучи прекрасно, нали? Разтоварващо, авантюристично и свободно - също.
СУХАТА ИНФОРМАЦИЯ
Модификация: 2.0 TDI 4х4
Работен обем: 1968 куб. см.
Мощност: 150 к.с.
Въртящ момент: 340 Нм
Ускорение: 8.7 сек. до 100 км/ч
Максимална скорост: 196 км/ч
Среден разход: 5.0 л/100 км
Трансмисия: 7-степенна автоматична
Базова цена: 39 960 лв.
Добрата новина е, че в последните години на пазара се появиха много автомобили, които ни позволяват да го сторим. Това е хубавата страна на кросоувър епидемията, която заля автомобилния пазар.
Всички полудяха по високата позиция на седене и чувството за сигурност, което дават тези коли, а с течение на времето минусите в този клас ставаха все по-малко. Разходът на "джиповете" падаше с всяка изминала година, управлението се доближи до това на нормалните автомобили, а външният им вид отдавна забрави грубоватите си корени.
И така човечеството стигна до момента, в който може да си купи Skoda Karoq - компактен кросоувър, с който може да правим всичко и нищо. Защото нужно ли е да имаме конкретна идея, за да отидем малко на планина? Не е задължително да караме ски, сноуборд или да сме любители на природата дори. Нужно е само да изпитваме любов към шофирането и автомобил, който да ни отведе до красиви гледки. Karoq е такъв автомобил.
Източник: Skoda
ОТВЪН
Skoda Karoq е достатъчно малък, за да може да слезем с достойнство на претъпкания паркинг пред офиса, в който заемаме позиция в средния мениджмънт. Достатъчно голям е и за всички аксесоари и принадлежности в авантюристичните преходи през уикенда.
Визията следва дизайнерския език на Skoda, който в последните години се характеризира с модернистични и строги линии, но без нищо твърде смело и натрапчиво. Цялостното субективно впечатление е за един студен, като излъчване, сигурен автомобил с класически пропорции за компактния сегмент на кросоувърите.
Източник: Skoda
ОТВЪТРЕ
Седалките са доста дълбоки, което може леко да затрудни достъпа на по-възрастните и едри клиенти, но от друга страна ни държат на място при по-динамично шофиране. А и изглеждат страхотно.
Източник: Skoda
Инструменталният панел и изобщо всички контролери в интериора на Karoq ще се сторят доста познати на всеки, който поне веднъж е сядал в модерен автомобил на концерна Volkswagen Group. Всичко е подредено и се намира там, където го очакваме, а зад скоростния лост има и няколко изненади.
Най-добър е за: безцелни авантюри
По-добър е от: предшественика си Yeti
Липсва му: малко характер
Не става за: любов от пръв поглед
Например бутонът Off Road, който поставя двигателя и скоростната кутия в най-подходящия режим за управление извън пътя, а на големия мултифункционален сензорен дисплей на централната конзола се появяват три красиви графики с информация за надморска височина, посока на движение и ъгъл на предните колела. Последното е изключително полезно за моментите, в които нямаме никаква видимост и се движим над дълбоки коловози в пресечена местност.
Източник: Skoda
Едва ли ще са много случаите, в които собственици на Karoq ще го подлагат на подобни изпитания. Подобно на много свои колеги от този клас, моделът на Skoda е доста голям позьор в това отношение, тъй като истината е, че най-големият офроуд, който вероятно ще му се наложи да преодолее, са няколко километра зле наредени павета или черен път до новопостроената сграда в "престижен" квартал.
ПРАКТИЧНОСТ
Ако има нещо, което характеризира последните две поколения на моделите на Skoda, то това със сигурност е акцентът върху дребните, но хитроумни решения, които правят живота по-лесен.
Колко често сте виждали кошче за боклук в автомобил? Или специален пластмасов "ъгъл" с велкро лепенка, който позволява да стабилизираме дребен багаж в големия багажник. Отделението под подлакътника пък буквално може да бъде подреждано като лего, за да побере нашите вещи по нашия начин.
Източник: Skoda
Всичко това звучи много добре, но има уловка. Skoda Karoq страда от един доста сериозен грях - липсата на характер. Разбира се, това би била лоша новина единствено за хората, които търсят такъв в автомобила си.
Преди известно време Джеръми Кларксън каза, че автомобилите, в които човек се влюбва, са тези, които имат недостатъци. Същото е и при хората - човек се влюбва в друг човек, който освен всичко останало, успява и да го подразни от време на време. За три дни Skoda Karoq не успя да ни подразни, което казва достатъчно. Забравяме сърцето и се отпускаме в стабилните ръце на разума.