Всички сме наясно, че големите технологични компании използват стотици механизми, за да записват данни за поведението ни онлайн. Но има и такива, които го правят, когато сме офлайн, пише Ню Йорк Таймс.

Тази седмица американският ежедневник публикува информация относно компания с името Alphonso, чийто софтуерен код фигурира в повече от 250 игри и 1000 приложения, и събира данни от звуците около вас.

Като използва микрофона на смартфона, Alphonso засича и записва аудио от телевизионни предавания, филми или реклами, които гледаме, дори когато не ползваме телефона. След това информацията, разбра се, се продава на маркетингови агенции и други компании, които я ползват, за да пласират на дисплея ни максимално атрактивни за нас реклами.

Проблемът се среща най-вече сред Android устройствата, но има и iOS приложения, които съдържат кода на Alphonso.