Японците са намалили консумацията на бира с 5% тази година.

Отговорно за спада в продажбите пада върху новото поколение, което се отнася много по-внимателно към собственото си здраве, както и към разходите за удоволствия.

Производителите на бира в шестата по консумация на напитката страна в света са принудени да се ориентират към износ и създаване на евтини варианти на марковите си питиета, ако искат да оцелеят.

За сметка на бирата се увеличава консумацията на готови коктейли и сочу - евтин дестилиран алкохол, произвеждан от ориз или картофи, който не се възприема като водещ до надебеляване.

Общата тенденция сред младежите в Япония да харчат все по-малко за храна и напитки, докато инвестират все повече в дрехи. В последните 7 години продажбите на алкохол в страната са спаднали с около 800 милиона литра.

"Младите хора не избират бирата по вкуса й, а търсят надписи като "нула калории" и "ниско съдържание на алкохол" върху опаковката.

Хората вече не знаят как да пият, натъжавам се като виждам колко много младежи по заведенията въобще не консумират алкохол", оплаква се Такахиро Хамасаки, търговски директор на най-голямата бирена компания в Япония.