Обувките на високи токчета бяха водещият избор на жените десетилетия наред, но за първи път на по-голяма популярност сред дамите се радват маратонките, пише в. "Дейли експрес", позовавайки се на резултатите от изследване, направено във Великобритания, пише БТА.
Изследването показва, че през 2016 г. повече представителки на нежния пол са закупили маратонки, вместо обувки на високи токчета - 37 срещу 33%. Миналата година равен брой жени - по 35%, са се сдобили с маратонки и обувки на високи токчета.
Спортни обувки най-често купуват дамите във възрастовата група между 35 и 44 години - свидетелство, че маратонките вече не са предпочитаният избор само на по-младите потребителки.
Във въпросната възрастова група през изминалата година 48% от жените са се сдобили с маратонки срещу 30%, предпочели обувки на високи токчета.
Като цяло обувните принадлежности с равни подметки - маратонки, обувки, ботуши и сандали, остават предпочитаният избор за носене и закупуване от дамите.
Предпочитанието си към равните обувки споделят 59% от участничките в допитването. Само 12% казват, че предпочитат да носят обувки на високи токчета.