Френските модни империи Kering и LVMH, обединяващи най-големите брандове в бранша, като "Гучи", "Ив Сен Лоран", "Вюитон" и "Диор" подписаха харта, която забранява използването на прекалено слаби манекенки, както и такива на възраст под 16 години във фотосесии за възрастни, съобщиха информационните агенции. 

Снимка 311265

Източник: GettyImages

Решението е взето в навечерието на започващата Седмица на модата в Ню Йорк.

Хартата ще предпазва моделите, но също така цели да не се налагат на публиката образци, предразполагащи младите момичета към хранителни разстройства от типа на анорексията и булимията.

Забраниха реклама заради анорексични модели (СНИМКА + ВИДЕО)

Забраниха реклама заради анорексични модели (СНИМКА + ВИДЕО)

"Гучи" е обвинена в безотговорно показване на "нездрави" жени

Новият правилник ще забранява на брандовете наемането на модели под 34-ти размер за жени и под 44-ти за мъже.

Това е поредната стъпка към преодоляването на зависимостта на модните концерни към твърде слаби модели. През 2015 г. във Франция беше приет закон, забраняващ използването на болезнено тънки манекенки в модната индустрия.

Той предвижда дори затвор за нарушителите, както и глоби, достигащи до 75 хиляди евро.

Снимка 311266

Източник: GettyImages

По думите на един от най-големите в модната индустрия Антоан Арно (LVMH) много хора дори не са знаели за съществуването на размер 32. Въпреки това някои модни дизайнери основавали колекциите си именно на тази мярка.

"С тази практика вече е свършено! Колекциите на нашите марки ще започват от 34 размер, съобразно новоприетата харта", изтъкна Арно.