20 000 стикера ще бъдат залепени върху количките на българските бебета в знак на протест срещу затрудненото движение на най-малките по родните улици. Инициативата е част от националната кампания БЕБЕТО С ПРЕДИМСТВО, която стартира тази седмица по идея на производителя на пелени и бебешки хигиенни продукти Libero. Тя ще продължи до края на лятото в по-големите градове в България.
Целта на кампанията е даване на гласност и привличане на общественото внимание върху важни проблеми, с които се сблъскват родителите при придвижването с колички. Сред най-често срещаните препятствия за тях в градовете са неправилно паркирани автомобили, които не оставят пространство за преминаване, нетолерантност и несъобразителност от част от шофьорите, които не осигуряват предимство при пресичане, липса на подлези и съоръжения в тях, отсъствие на удобства и разбиране в градския транспорт и липса на съпричастност на част от гражданите. Справедливите претенции за разрешаването на тези проблеми са обединени в "манифест" на родителите, който е в основата на кампанията.
"За броени часове над 300 български родители вече са залепили на количките си протестните лепенки с призив „Бебе шофьор, дай предимство!".
Само за три дни инициативата БЕБЕТО С ПРЕДИМСТВО привлече стотици поддръжници в най-голямата социална интернет мрежа Facebook, форума за родители bg-mamma.com и други сайтове в нета С течение на времето инициаторите очакват подкрепата на хиляди граждани.
Протестните стикери, които са символичният знак на кампанията се разпространяват в най-големите родилни домове и болници, безплатни училища за родители, големи търговски вериги (Хит, Била, Пикадили, Кауфланд, Карфур), избрани специализирани детски магазини (Вис Виталис в Пловдив и София, Бамби в София, Па-па в Стара Загора, Щъркела във Варна, Бебина в Силистра, Мики Маус в Шумен и др.), в паркове и на детски площадки в цялата страна.