Знаете ли, че 30 минути смях ни зареждат с щастие за цели 3 часа? Именно смехът е в основата на Hационална кампания за щастие "Аз съм Нарру". Тя има за цел да събере най-голямата "банка" с автентичен български смях и да повиши индекса на щастие на българите.
Кампанията, в която участват Мария Игнатова, Димитър Рачков, Жана Бергендорф, Рафи и Калин Сърменов, започва в Деня на влюбените. Целта е в продължение на 3 месеца българите да се смеят, да запечатват на видео своя смях и да го споделят на сайта www.happy.bg.
Естествено има и награда за участниците 7 автомобила Тoyota Auris хибрид, с които да ще могат да продължат по пътя на щастието. Организатор на кампанията е веригата ресторанти Нарру, която за 20-я си рожден ден подарява на българите възможността да се смеят повече.
И да поясним защо щастието е кауза. Според резултатите от световно изследване, България е на едно от последните места в класацията на нациите по този индекс.
Според привърженците на идеята за тази величина, най-важните за благополучието на обществото показатели са взаимоотношенията, усещането за общност, чувството за оптимизъм, уловените и запомнени моменти на щастие на хората.
В редица престижни университети по света вече съществуват самостоятелни катедри по щастие с хабилитирани порфесори и преподаватели, които се занимават с това да определят кое прави хората щастливи и как те могат да повишат личното си усещане за благоденствие.
Критериите за щастие варират, но в основата си се свеждат до 5 основни: "свързаност", "активност", "любопитство", "състрадателност" и "забелязване на моментите на щастие".
Учените са установили, че в живота на всеки човек, независимо как той определя своя индекс на щастие, съществуват моменти, в които се чувства heppy, и то всеки ден. Въпросът е да се научим да улавяме тези моменти и да ги помним./Lifestyle.bg