"Ако се замислите колко много хора играят World of Warcraft, ще видите, че ако всеки един от 11.5 милиона хора, които играят променят своя начин на живот, нашата планета ще усети промяната".
Това са думи на Байрън Рийвс от Станфордския Университет. Той разбрал, че основният принцип за успешно развитие в играта на Blizzard са партита, райдовете или дори гилдиите. Идеята на професора е резултатите на групата да зависят директно от това колко ток ползват, т.е. тези, които ползват много ток в жилищата си да бъдат порицавани и да не могат да развиват своите герои.
Според професор Рийв, ако домовете на играещите се оборудват със Smart Meter те ще могат да виждат колко ток хабят. Как обаче как енергоспестяването ще бъде вкарано в играта е неизяснен въпрос.
Също така не е ясно положението на хората, които играят от компютърни клубове. Много от играещите се притесняват, че така ще бъде нарушен крехкия баланс, който са направили от Blizzard.