Като всички потребители, и за нас е важно компанията или фирмата, на която се доверяваме, да има изградена солидна репутация.
Това няма да ни сгрее особено, но пък е ясен показател за това колко качествени са стоките или услугите. Репутацията е нещо много условно, защото е променлива. Такъв е примерът с Nike, които през годините са изградили име, и инцидентът със Зион Уилямсън.
Уилямсън е млад баскетболист, който се подвизава в гимназията, но записва статистика, която кара анализаторите да му предначертават светло бъдеще и да бъде първи избор в драфта в NBA. В края на февруари обаче по време на един от мачовете Зион получи контузия, причинена от скъсване на обувката му.
Zion's shoe: destroyed pic.twitter.com/LqQ2te0Jay
— SportsCenter (@SportsCenter) 21 февруари 2019 г.
Естествено, имаше огромен отзвук в социалните мрежи, като повече фенове не бяха доволни от случилото се. Това пък доведе до спад в акциите на Nike, чиито обувки носеше баскетболистът, с 1%. Удар понесе и репутацията им.
Ето защо с интерес поглеждаме към класацията на Reputation Institute, които са събрали топ 100 на компаниите с най-добра репутация.
За да изготвят списъка, Reputation Institute са провели проучване, в което са взели участие 230 000 души от 15 държави, а всичко това се е случило в периода януари-февруари 2019 г. Ето и кои са в топ 10:
10. The Bosch Group
9. Netflix
8. Michelin
7. Canon
6. Sony
5. Microsoft
4. Adidas Group
3. The Walt Disney Company
2. The LEGO Group
1. Rolex
Интересното е, че Google се намира едва на 14-а позиция, а гореспоменатите Nike на 15-а, пише Forbes. На последно място в класацията пък се намира Hitachi, но дори то е престижно, защото има много компании, които не попадат в топ 100.