Нидерландия отдавна познава културата на колоезденето, но тази връзка е на път да стане още по-силна. От 1 януари на територията на 14 нидерландски града, сред които Амстердам, Ротердам, Утрехт и Хага, се въвеждат нови зони с нулеви емисии с надеждата за драстично намаляване на емисиите на въглероден диоксид. А до края на годината към тези 14 града предстои да се включат още четири.
На територията на въпросните зони не се забранява влизането на всички превозни средства, а само на замърсяващите микробуси и камиони с търговски доставки, които след разрастването на електронната търговия се увеличават все повече.
Как работят зоните
Камерите в периметъра на всяка зона ще записват регистрационния номер на влизащите превозни средства и те ще бъдат проверени в централна база данни. След това глобите ще бъдат издавани автоматично на превозните средства нарушители, пише Zag Daily.
Източник: iStock
Бъдеще на велосипеди
Зоните вече са част от плана за справяне с товарните превозни средства и в следващите пет години ще действат като преходен период с надеждата за постепенно премахване на всички превозни средства освен с нулеви емисии до 2030 г.
Разбира се, превозваните пратки и товари все още трябва да влизат и излизат от тези зони, заради което ролята на товарните велосипеди ще става все по-важна - в Нидерландия вече се използват около 9500 такива, но до 2031 г. се очаква глобалният пазар да нарасне до колосалните 2.4 милиона.