Въпреки че са на пазара вече от години, очилата за виртуална реалност определено не можаха да се наложат като задължителен технологичен аксесоар така, както смарт часовниците и безжичните слушалки например. Въпреки това технитe производители не се отказват в опитите да привличат клиенти. А последният подобен продукт е дело на партньорството между Meta и Ray-Ban.

Huawei, Vision Pro и готви ли компанията собствени очила за AR/VR

Huawei готви по-евтина Vision Pro алтернатива

Още един влиза в играта

Компанията на Марк Зукърбърг и една от най-известните марки за очила в света представиха новото поколение смарт очила, които са оборудвани с изкуствен интелект. А това разширява значително възможностите, които ни предоставят.

На пръв поглед очилата изглеждат като съвсем обикновен модел на марката, като емблематичната форма Wayfarer е запазена. Предлагат се в четири цвята на рамката. При по-внимателно вглеждане виждаме, че от двата й края има по един малък обектив, който позволява да виждаме, записваме и изследваме света около нас по един нов начин.

За феновете на социалните мрежи със сигурност най-готината функция е за директен стрийминг в Instagram или друга платформа, за който не се нуждаем от нищо друго, освен от умните очила. И всички наши последователи ще виждат това, което е пред очите ни. Камерата е ултраширокоъгълна с 12 MP,  които се оказват напълно достатъчни за изпълнението на тази задача.

В рамката на очилата на Meta и Ray-Ban има и вградени говорители, които ни позволяват да слушаме музика или да провеждаме разговори без въобще да докосваме смартфона си. Звукът е чист, висококачествен и със завиден бас. Той се насочва директно към ушите ни, за да го чуваме само ние, а не и всички околни.

Очилата имат и редица функции за контрол и изпълнение на различни задачи само с гласови команди, или с натискане на тъч бутона, който можем да програмираме спрямо нуждите си за максимално интуитивно потребително изживяване. 

И докато тези екстри бяха налични и в предишния модел, то новият, който ще бъде съвсем скоро на пазара, има едно голямо предимство - вграденият изкуствен интелект, който активираме само с две думи: Hi Meta. А след това може да го питаме каквото искаме и да получаваме разнообразна информация в движение без необходимост от екран пред нас.

Освен това с помощта на AI можем да идентифицираме предмети, животни, забележителности и други, които се изправят пред очите ни, и моментално да получаваме изчерпателни данни за тях. Е, на този етап са възможни и някои грешки, затова винаги трябва да разчитаме първо на очите си. Също така очилата ще могат да превеждат в реално време текст от един език на друг с помощта на камерата и изкуствения интелект, пише The Verge.

Sony и всичко за новите очила за миксирана реалност

Sony изненада всички на CES 2024

Какво представи компанията на изложението

Приложението Mеta View App, през което контролираме умните очила, също е претърпяло ъпдейт, след който има повече функции. А зареждането отново става при поставянето им в калъфа, който е в комплекта. Цената на "умните очила" на Meta и Ray-Ban е 329 долара.