Lexus UX е сред най-продаваните компактни градски луксозни кросоувъри на компанията и съвсем логично дойде решението да обновят модела за Европа.

Новият Lexus GX - ръбат и готов за офроуд предизвикателства SUV

Новият Lexus GX - ръбат и готов за офроуд предизвикателства SUV

Безкомпромисно офроуд поведение и лукс в интериора

Промените в общи линии са в посока подобряването на динамиката и гъвкавостта на кросоувъра. Най-голямата новост е внедряването на по-мощна самозареждаща се хибридна система, която ще бъде представена като UX 300h и ще замени настоящата UX 250h.

По-мощна хибридна система

Новият хибриден модел UX 300h ще запази 2.0-литровия бензинов двигател, но ще е снабден с пето поколение хибридно задвижване, което трябва да осигури повече мощност и по-добра динамика.

Снимка 664965

Източник: Lexus

Досегашният никел-метал хидриден модул със 180 клетки и напрежение от 216 V е заменен с литиево-йонна батерия с 60 клетки и номинално напрежение от 222 V. Новата батерия осигурява 8% увеличение на мощността на цялата система.

Обновления има и при моделите със задвижване на четирите колела - E-Four. Там вече е внедрен нов мотор-генератор, който от Lexus казват, че е пет пъти по-мощен от предишния. Именно това технологично решение осигурява по-добра динамика.

Снимка 664963

Източник: Lexus

Разходът на гориво също е оптимизиран чрез промяна на вида на горивната помпа, както и тази в охладителната система. Също така роля има намаленото тегло на автомобила. Тук е моментът да споменем, че Lexus UX е базиран на платформата на компанията GA-C. 

По-бързо ускорение

Благодарение на всички промени новият Lexus UX със задвижване на предните колела ще развива от 0 до 100 км/ч за 8.1 секунди. Докато при E-Four става дума за 7.9 секунди, което е значително подобрение в сравнение с онези 8.7 секунди, които са необходими на настоящия модел.

Снимка 664962

Източник: Lexus

От Lexus обещават, че по-доброто ускорение идва и с по-стабилно поведение на автомобила при шофиране.  

По-тих интериор

Като градски луксозен кросоувър Lexus UX предлага по-тихо купе, дори когато автомобилът не работи на електричество. Това е така, защото са взети целенасочени мерки за потискането на шума и вибрациите. Така например са използвани звукоизолиращи и абсорбиращи материали и акустични прозорци.

Калниците са облицовани, за да се намали звука от удара на камъни и вода. Като теглим чертата, след всички подобрения по шумоизолирането цялостният шум в автомобила е намален с  1.7 dB.

Снимка 664960

Източник: Lexus

Опционално новият Lexus UX може да се поръча с 12.3-инчов дигитален инструментален дисплей, който може да се персонализира според желанието на водача. Информационно-развлекателната система се състои от Lexus Link Connect с 8-инчов сензорен дисплей при базовото ниво на оборудване, а системата Lexus Link Pro използва 12.3-инчов дисплей.

Колкото до тапицерията - предлагат се три варианта: с плат, синтетична кожа и естествена кожа. За момента все още няма информация за цената на новия Lexus UX.