Новото трето поколение на Lexus GX е вече факт, като официалният пазарен дебют на модела се очаква да се случи в началото на следващата година, пише специализираното издание Motor1. Новата генерация на GX е запазила солидните размери, с който свързваме японския SUV, но дизайнът вече е значително по-"насечен" и ръбат в сравнение със своя предходник. Нещо повече, от компанията твърдят, че GX е станал и значително по-модерен.

Снимка 621842

Източник: Lexus

Интересното е, че въпреки своята технологичност, новият Lexus GX използва купе, монтирано върху шаси, което е стара, но доказана във времето концепция, когато говорим за джипове. Платформата е същата, като на LX 600 и има предно окачване с по два носача на колело, както и многоточков заден "мост".

Моделът е оборудван и с електрически усилвател на волана, за който от Lexus твърдят, че осигурява по-директно усещане на и извън пътя. Клиентите могат да поръчат и адаптивно окачване, което обаче се предлага срещу доплащане.

Снимка 621841

Източник: Lexus

Веднага след дебюта си, моделът ще се предлага във вариант GX 550, който разполага с 3.4-литров туин-турбо V6 двигател с мощност 349 к.с. и 650 Нм максимален въртящ момент, които задвижват четирите колела с помощта на 10-степенна автоматична скоростна кутия. Всичко това е достатъчно за тегленето на ремарке с тегло до 3.6 тона.

Снимка 621843

Източник: Lexus

Стандартната задвижваща система на GX включва постоянно 4х4 задвижване със заключващ се Torsen централен диференциал.

От компанията уточняват, че раздатъчната кутия превключва между бързи и бавни скорости по-бързо спрямо тази на предишния модел, а най-високото ниво на оборудване Overtrail добавя към всичко това и заключващ се заден диференциал.

По-просто казано, от новия GX можем да очакваме доста сериозни офроуд възможности, въпреки лъскавият му външен вид.

Снимка 621840

Източник: Lexus

При тези размери, тегло и класически двигател, разходът също е от значение, така че от Lexus обещават и хибридна система, която ще се появи на пазара по-късно.

Снимка 621845

Източник: Lexus

Лично ние трудно бихме го определили като красив, но новият Lexus GX със сигурност е впечатляващ и със сигурност е по-интригуващ за гледане от своя предшественик. Моделът ще се предлага с шест различни нива на оборудване: Premium, Premium+, Luxury, Luxury+, Overtrail и Overtrail+.

Последните две нива са ориентиране към офроуда, което си личи и по защитните елементи по калниците и алуминиевата "кора", която защитава двигателя отдолу. Те предлагат и допълнителни активни асистенти за справяне с тежки терени, както и 18-инчови алуминиеви джанти с офроуд гуми.

Снимка 621839

Източник: Lexus

Грубоватият характер на GX продължава и в интериора, но въпреки това лукс не липсва, даже е бил приоритет на дизайнерите, съдейки по снимките.

Обитателите на гигантското купе разполагат с 12.3-инчово дигитално инструментално табло и 14-инчов централно разположен дисплей на мултимедията. Контролерите за температурата, аудио системата, диференциалите и раздатката, са аналогови.

Конфигурацията на седалките са две - 6-местен вариант с две кресла на втория ред, както и 7-местен с цяла седалка. Предните седалки идват стандартно с отопление и обдухване, докато отоплението е налично за втория ред, но срещу доплащане. Засега все още не е ясно дали моделът ще се предлага в Европа.