След краткото принудително затваряне на фабриката за автомобили на Tesla, Илон Мъск е решен на всяка цена да навакса загубеното. Така, освен големия проект за туристически космически пътувания на SpaceX, той след изкъсо и производството на новите модели, които всички очакват с нетърпение.

Усилията на работещите в Tesla в следващите месеци ще са насочени по посока на два проекта - изцяло електрическите камиони Semi и новия компактен кросоувър Model Y.

Според изтекли фирмени имейли с подател Мъск, е въпрос на малко време да се започне масовото производство на тежкотоварните камиони на марката. Те бяха представени за пръв път през 2018 г. като прототип, а първоначалните планове да отидат на поточната линия на следващата година не се изпълниха.

След забавянето, за което не бе дадено обяснение, се очаква Tesla Semi да бъде по пътищата през следващата година. Цената му ще варира между 150 и 180 хиляди долара. Именно за да не се наложи отново да разочарова последователите си, Мъск държи този проект да е с приоритет.

Забавяне обаче не търпи и стартът на производството на Model Y. То точно трябваше да започне и бе сложено на пауза от COVID-19. Според предприемача е "изключително важно" моделът да започне да се сглобява в завода и да се изчистят всички проблеми, които евентуално биха възникнали и биха забавили доставките на автомобилите.

Най-новото попълнение сред колите Tesla бе представено през март 2019 г. Model Y много наподобява на Model 3, но основната и не малка разлика между двата е, че в по-новия модел има още един, трети ред седалки, който увеличава местата до цели седем.

Семейният електрически автомобил ускорява от 0 до 100 за 3.5 секунди и може да измине почти 500 километра с едно зареждане. Цената му започва от 54 190 долара, а производството на модела трябва да започне тази година. В най-добрият случай, до нейния край някои бройки ще достигнат и до новите си собственици, пише Cnet.

Tesla, Cybertruck и ще има ли разлики между прототипа и модела в продажба

Недостатъкът на Cybertruck, който Мъск няма да промени

И как се забавляваха с Джей Лено

И докато в завода на Tesla се работи под пълна пара, автомобилния производител успя да надмине Toyota и да стане най-скъпият в света с цена на една акция от 1000 долара. Това не е първи подобен рекорд за компанията на Мъск, но първото място доста бързо й се изплъзва.