Игрите винаги са били част от Facebook, но в една по-опростена форма, включваща и онези досадни покани да помогнем на някого да си развие фермата. А истинските геймъри, които прекарват часове в игри, рядко намират достатъчно време, а и смисъл в социалната мрежа.
Затова сега тя обръща специално внимание именно на тях. В опит да победи конкурентите си YouTube и Twitch, които геймърите използват за стриймове, Facebook създаде отделно приложение - Facebook Gaming.
Доскоро така се казваше само страница в социалната мрежа с над 10 милиона харесвания. Сега вече приложението е налично в Google Play, а скоро се очаква и в Apple Store.
Източник: Facebook / Facebook Gaming
Очакваше се премиерата му да е през юни, но геймърите се броят по време на пандемия, така че компанията прецени, че сега е правилният момент за новото приложение. А и игрите са нещо, което обединява хората, точно както социалната мрежа.
Основната идеята на Facebook Gaming е да създава интерактивно гейминг съдържание. Потребителите могат както да играят в мрежа, така и да наблюдават ходовете на любимите си геймъри.
След като инсталираме приложението, му казваме кои са любимите ни игри и кои са геймърите, които искаме да следваме. Основният прозорец е стена с новини, подобна на newsfeed-a във Facebook, но информацията е свързана само с игри. Има и секция с излъчвания на живо.
Източник: Facebook / Tech Mi News
Самите ние също може да предаваме, докато играем. За целта върху екрана на смартфона се появяват два бутона, с които да стартираме и спираме живото включване. И това се случва, докато играем някоя игра за смартфон.
Така се откроява и основната разлика с конкуренти - че Facebook Gaming е насочен предимно към фенове на мобилни игри. А те са значително по-малко от геймърите, които играят на настолен компютър или конзола.
И именно тази разлика вероятно няма да доведе до успех на приложението, които да е сравним със стрийминга в неговите конкуренти, пише Wired.
Въпреки това, Facebook Gaming със сигурност ще е по вкуса на всички, които не ползват особено често социалната мрежа в основния й вид, но искат бързо и лесно да се информират за всичко ново в областта на геймърството, както и да членуват в групи по интереси. А и не малко предимство е, че в приложението няма реклами - на този етап...