През 2021 г. PSA Group и Fiat Chrysler Automobiles решиха, че най-добре за бъдещето им е да се слеят и така се образува автомобилният конгломерат Stellantis.

Fiat Grande Panda - сладкият нов модел на италианците

Fiat Grande Panda - сладкият нов модел на италианците

Обещанията са, за да се спазват

Под шапката му оперират цели 14 автомобилни марки - Citroen, Fiat, Opel, Maserati, Peugeot, Vauxhall, Jeep, Lancia, DS Automobiles, Alfa Romeo, Abarth, Ram, Dodge и Chrysler.

Разбира се, някои от тези марки са по-успешни от други и се продават по-добре, което е напълно нормално. Оказва се обаче, че постигнатите резултати са наистина важни и всеки, който не се вписва в тях, е застрашен.

Снимка 676713

Източник: GettyImages

Пред Reuters изпълнителният директор на Stellantis Карлос Таварес казва, че марките, които се оказват нерентабилни ще бъдат закрити. "Ако не изкарват пари, ще ги затворим. Не можем да си позволим да имаме марки, които не правят пари", твърди Таварес.

Защо Seat спира от производство Tarraco

Защо Seat спира от производство Tarraco

Без фейслифт и нова генерация, но с други планове

Той, разбира се, не споменава поименно коя от всички 14 марки е застрашена, но автомобилни експерти казват пред Reuters, че Stellantis може да се опита да продаде Maserati и да "убие" Lancia или DS. Но това към момента са само догадки и няма нищо официално.

Maserati GranCabrio Folgore - електрическият секси кабриолет, който спира дъха

Maserati GranCabrio Folgore - електрическият секси кабриолет, който спира дъха

От 0 до 100 км/ч за 2.8 секунди... как е

Компанията не разпространява финансовите резултати на всеки един бранд, освен за Maserati, който е отчел загуба от 82 милиона евро през първата половина от годината.

Maserati не е за продан

Maserati не е за продан

Ето каквo казват от Stellantis в ново становище

Според Motor1.com, марки като Fiat, Opel/Vauxhall, Peugeot, Citroen, Jeep и Ram са твърде големи, за да могат да бъдат спрени от компанията майка.